نصب 10 سایت تلفن همراه در ایلام برای آنتن دهی ایام اربعین

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام از نصب 10 سایت دائم تلفن همراه در تمام نقاط تردد زائران منتهی به مرز مهران خبر داد.
5/5

علی کریمی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام اربعین و در جهت خدمت‌رسانی مطلوب‌ تر به زائران و همچنین جلوگیری از مشکل آنتن‌دهی در این ایام تعداد ۱۰ سایت دائم تلفن همراه از نقاط ورودی زائران به استان تا مرز مهران در حال نصب است.

وی افزود: عملیات اجرایی این تعداد سایت آنتن دهی تا پیش از ایام اربعین به پایان خواهد رسید.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام ادامه داد: در مجموع ۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار به ازای هر سایت ۳۲میلیارد ریال برای راه‌اندازی این سایت‌های دائمی هزینه خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: با بهره برداری از سایت های مذکور، پوشش جاده‌ای تلفن همراه استان ایلام در ایام اربعین به حداکثر ممکن خواهد رسید.

این مقام مسئول گفت: با توجه به اینکه اربعین سال گذشته از لحاظ پوشش و آنتن‌دهی تلفن همراه در استان ایلام هیچ گونه مشکلی وجود نداشت، ادامه داد: در سال جاری افزایش تعداد سایت‌های دائم و پرتابل تلفن همراه را در دستور کار خود قرار دادیم.

کریمی عنوان کرد: علاوه بر افزایش تعداد سایت‌های دائم، سایت‌های پرتابل را نیز از تعداد ۱۸ سایت در سال گذشته، به ۲۰ سایت در سال جاری افزایش داده شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس در ایلام، تاکنون اتصال ۹۳ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات پایان یافته و پوشش ۹۶ درصدی جمعیت استان محقق شده است.

مهران به عنوان اصلی ترین، مهمترین و نزدیک ترین مرز زمینی ایران برای ورود به خاک عراق است و بیش از ۶۰ درصد زائران اربعین از این مرز تردد می کنند. / فارس

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید