سیاست زودتر رفتن و دیرتر آمدن زائران مدنظر ستاد اربعین است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌شمالی گفت: سیاست زودتر رفتن و دیرتر آمدن زائران برای مراسم اربعین امسال مددنظر است که ستاد اربعین استان خود را با این سیاست تطبیق دهد.
5/5

عصر امروز حسن ناهیدی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌شمالی در پنجمین جلسه ستاد اربعین استان اظهار کرد: سیاست زودتر رفتن و دیرتر آمدن زائران برای مراسم اربعین امسال مددنظر است که ستاد اربعین استان خود را با این سیاست تطبیق دهد.

وی با تاکید بر اهمیت مراسم اربعین برای زائران گفت: تلاش مضاعف دستگاه‌های متولی الزامی است زیرا اربعین بعنوان رسانه پر قدرت عاشورا محسوب می‌شود که اقدامات ما باید بازتاب داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌شمالی یکی از اهداف گروهی و جمعی قرارگرفتن زائران در مراسم اربعین را تاکید بر یک انتخاب زندگی حسینی دانست و افزود: برای طول سال باید برنامه‌ریزی کنیم نباید در یک دوره خاص موضوع اربعین مطرح و سپس فراموش شود.

ناهیدی، اربعین را فریاد رسای عاشورا دانست و گفت: باید تلاش کنیم تا این مراسم به خوبی برگزار شود چون یک کار نمایشی و سطحی نیست بلکه کار عمیق و استراتژیک است تا بدین طریق جریان عاشورا را دوباره ترسیم کرد.

وی با بیان اینکه برگزاری مراسم اربعین برای جهان تشیع مهم است، تصریح کرد: تمام مکاتب غربی رو به افول است لذا با برگزاری باشکوه اربعین اقتدار اسلام را به نمایش خواهیم گذاشت.

ناهیدی به عبور زائران استان از مرز خسروی توصیه کرد و افزود: بیست هتل و مهمانپذیر و مراکز درمانی مناسب در مرز خسروی پیش‌بینی شده و دسترسی راحت‌تر هم به فرودگاه کرمانشاه وجود خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: زائران نباید بدون امکانات و رها بمانند که این اقدام نیاز به تحول در برنامه‌ریزی‌ها دارد. / فارس

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید