یک مسئول: ورود غیر قانونی زائران ایرانی اربعین به عراق صحت ندارد

5/5

یک مسئول در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد، اخبار منتشر شده مبنی بر ورود غیر قانونی زائران ایرانی اربعین امسال به عراق را نادرست خواند.

یک مسئول در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد، اخبار منتشر شده مبنی بر ورود غیر قانونی زائران ایرانی اربعین امسال به عراق را نادرست خواند. به گزارش ایرنا، وی سه شنبه شب به خبرنگار ایرنا گفت: برخی از رسانه ها از ورود بدون ویزای 4 درصد از 2.5 میلیون زائر ایرانی امسال به عراق خبر داده اند درحالی که چنین چیزی به هیچ وجه صحت ندارد و تعداد این افراد امسال در حد صفر بود. به گفته وی، اربعین امسال در پی هماهنگی بسیار خوب میان وزارت کشور ایران و عراق برای تسریع در امر کنترل گذرنامه و عدم انتظار زائران، صدور ویزای انفرادی به جای جمعی، و نیز اقدام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در ایجاد چند گیت کنترل مدارک پیش از رسیدن به مرز، از تجمع افراد در گذرگاه ها که در سال های قبل موجب عبور کنترل نشده برخی افراد می شد، جلوگیری بعمل آمد. وی گفت: همین تدابیر در جلوگیری از ورود غیر قانونی سبب شد در موارد مربوط به انواع تخلفات اجتماعی نیز شاهد کاهش بسیار قابل توجه بودیم و امسال بخش های کنسولی ما از این نظر با کمترین مشکل و حاشیه مواجه شدند.

به گزارش ایرنا، وی سه شنبه شب به خبرنگار ایرنا گفت: برخی از رسانه ها از ورود بدون ویزای 4 درصد از 2.5 میلیون زائر ایرانی امسال به عراق خبر داده اند درحالی که چنین چیزی به هیچ وجه صحت ندارد و تعداد این افراد امسال در حد صفر بود.
به گفته وی، اربعین امسال در پی هماهنگی بسیار خوب میان وزارت کشور ایران و عراق برای تسریع در امر کنترل گذرنامه و عدم انتظار زائران، صدور ویزای انفرادی به جای جمعی، و نیز اقدام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در ایجاد چند گیت کنترل مدارک پیش از رسیدن به مرز، از تجمع افراد در گذرگاه ها که در سال های قبل موجب عبور کنترل نشده برخی افراد می شد، جلوگیری بعمل آمد.
وی گفت: همین تدابیر در جلوگیری از ورود غیر قانونی سبب شد در موارد مربوط به انواع تخلفات اجتماعی نیز شاهد کاهش بسیار قابل توجه بودیم و امسال بخش های کنسولی ما از این نظر با کمترین مشکل و حاشیه مواجه شدند.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید