چاپ ۱۷۰۰۰ جلد “گذرنامه ویژه اربعین” در ۱۲ روز/ امتیازات ویژه “گذرنامه اربعین” چیست؟

پاسپورت زیارتی
رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه از چاپ ۱۷ هزار جلد "گذرنامه ویژه اربعین" خبر داد و امتیازات ویژه این نوع گذرنامه را تشریح کرد.
5/5

سردار علی ذوالقدر؛ رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا اظهار کرد: از آنجایی که اعتبار گذرنامه ویژه اربعین 5 ساله هست، افراد حتی بعد از اینکه در سال‌های آتی گذرنامه‌های خود را تمدید اعتبار کردند می‌توانند همچنان از گذرنامه ویژه اربعین برای سفر به عراق استفاده کنند.

وی افزود: برخی از بازرگانان و افرادی که باید به اروپا سفر کنند، اگر مهر سفر به عراق در داخل گذرنامه آنها ثبت می‌شد، برای دریافت ویزا با مشکل مواجع می‌شدند، گذرنامه ویژه اربعین این امکان را به این دسته از افراد می‌دهد که به راحتی به عراق سفر کنند و نگرانی از بابت عدم دریافت ویزای اروپا نداشته باشند.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا بیان کرد: گذرنامه ویژه اربعین در 12 صفحه چاپ می‌شود (تعداد صفحات گذرنامه اصلی 34 صفحه است) و مسئولان در حال رایزنی هستند تا بتوان از این گذرنامه‌ها برای سفر به سوریه و حج هم بشود استفاده کرد.

ذوالقدر گفت: از ابتدای محرم تا به امروز تعداد 17 هزار جلد از گذرنامه ویژه اربعین چاپ شده است و حتی برخی از افراد با گذرنامه ویژه اربعین به عراق سفر کرده‌اند.

چاپ گذرنامه‌های ویژه اربعین از اول ماه محرم آغاز شده است؛ هزینه صدور گذرنامه ویژه اربعین 50 هزار تومان است و بین 4 تا 7 روز کاری بعد از ثبت درخواست این گذرنامه‌ها چاپ و برای افراد ارسال می‌شود.

اعتبار گذرنامه‌های ویژه اربعین 5 ساله است و با این نوع گذرنامه می‌توان به کشور عراق سفر کرد؛ همچنین پدران می‌توانند برای فرزندان خود هم از طریق اپلیکیشن “پلیس من” و هم حضوری درخواست گذرنامه ویژه اربعین بدهند. / تسنیم

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید