معاون استاندار ایلام: مرغ مازاد بازار برای اربعین ذخیره سازی شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: با توجه به اینکه اکنون مشکلی برای تامین مرغ مورد داستان نداریم و مازاد کشتار داریم باید مرغ اضافی برای اربعین ذخیره سازی شود.
5/5

شهریار عباسی روز چهارشنبه در نشست تنظیم بازار استان اظهار داشت: اکنون آرامش بر بازار مرغ حاکم است و نگرانی از نظر تامین مرغ در استان نداریم.

وی افزود: این در حالی است که در بسیاری از استانهای کشور اکنون مشکل تامین مرغ وجود ‌دارد و مازاد به استان های دیگر صادر می شود که نیاز است با توجه به در پیش بودن اربعین اقدامات لازم برای ذخیره سازی و تامین مرغ در آن ماه انجام دهیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام از راه اندازی مرکز عرضه مستقیم مرغ در بازار ایلام خبر داد و یادآور شد: این مرکز با توجه به مصوبات قبلی به منظور عرضه مستقیم مرغ از درب کشتارگاه به مردم انجام گرفته است.

عباسی در ادامه با انتقاد از وضعیت کشتار غیر مجاز دام در استان بیان کرد: دامپزشکی استان پیگیر و ناظر کشتارها باید باشد و با ساماندهی کشتارهای غیر مجاز از انتشار بیماری های مشترک دام و انسان جلوگیری کنند.

وی تاکید کرد: افراد سرمایه گذاری که متقاضی احیای کشتارگاه کوچک مقیاس هستند؛ می توانند با مراجعه به سامانه کسب و کار مجوزهای قانونی را اخذ کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام تاکید کرد: جهاد کشاورزی، صمت، دامپزشکی و سایر دستگاه های مرتبط جلسه ای به منظور تعیین تکلیف قیمت کشتار انجام دهند. / ایرنا

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید