مسیر حرکت زائران اربعین 98 در عراق امن است

از امروز هم عبور از مرز با برگه تردد امکان‌پذیر است.
5/5

دبیر ستاد مرکزی اربعین درباره آخرین وضعیت تردد زائران اربعین از مرزهای کشور اظهار کرد: امکان تردد زائران از مرز خسروی وجود ندارد، اما تردد زائران در مرزهای مهران، شلمچه و چذابه به صورت عادی و روان در حال انجام است و مشکلی خاصی وجود ندارد.

احمد محمدی‌فر درباره آخرین وضعیت تردد زائران اربعین از مرزهای کشور اظهار کرد: امکان تردد زائران از مرز خسروی وجود ندارد، اما تردد زائران در مرزهای مهران، شلمچه و چذابه به صورت عادی و روان در حال انجام است و مشکلی خاصی وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: بعضا با افزایش هفت یا هشت برابری زائران نسبت به سال گذشته در مرزها مواجه هستیم ولی تردد به صورت روان در حال انجام است. روز گذشته ۶۰ هزار زائر از مرز مهران عبور کردند. مسیر حرکت زائران در عراق امن است و تنها مشکل ناآرامی در بغداد است. در حال حاضر استاندار کرمانشاه و دیالی در حال مذاکره هستند و هر زمان شرایط بغداد عادی شد، تردد از خسروی هم انجام می شود.

دبیر ستاد مرکزی اربعین درباره توصیه سامانه سماح به زائران برای به تعویق انداختن سفر خود به عراق خاطرنشان کرد: این توصیه به دلیل ناآرامی‌های بغداد است البته طبق گزارش های رسیده، از دیروز شرایط بغداد در حال آرام شدن است. مشکلی برای تردد زائران از سایر مرزها وجود ندارد. از امروز هم عبور از مرز با برگه تردد امکان‌پذیر است.

محمدی‌فر در پایان با توصیه به زائران اربعین خاطرنشان کرد: زائران قبل از حرکت از وضعیت مرزها اطلاع کسب کرده و مرزهای خلوت‌تر را انتخاب کنند. زائران ارز کافی و مدارک مسافرتی معتبر به همراه داشته باشند. زائران داروهای مسکّن و کدئین دار به همراه نداشته باشند زیرا دولت عراق این داروها را به عناون مخدر در نظر گرفته و با کسانی که این داروها را همراه داشته باشند، برخورد می کند.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید