مراسم اربعین در بیش از ۱۰۰ بقعه متبرکه استان قزوین برگزار می‌شود

5/5

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: مراسم اربعین حسینی، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و رحلت نبی مکرم اسلام (ص) در بیش از ۱۰۰ بقعه متبرکه قزوین برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: مراسم اربعین حسینی، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و رحلت نبی مکرم اسلام (ص) در بیش از ۱۰۰ بقعه متبرکه قزوین برگزار می‌شود. حجت‌الاسلام غلامرضا عادل در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین اظهار داشت: اربعین نماد حمایت از استکبارستیزی و حمایت از حریم اهل بیت(ع) و خوار چشم مزدوران و مشرکان است و ضرورت دارد تا این مراسم به نحو با شکوهی برگزار شود. وی با بیان اینکه مردم باید این مراسم را به نحو مطلوب برگزار کنند عنوان کرد: مراسم ویژه اربعین، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و رحلت نبی مکرم اسلام (ص) در بیش از 100 بقعه متبرکه قزوین برگزار می‌شود. مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان قزوین همچنین با اشاره به هفته وقف بیان کرد: به دنبال عمق‌بخشی به فعالیت‌های هفته وقف و تأکید بر سطح کیفی آن هستیم که در این زمینه مفهوم‌سازی وقف می‌تواند گره‌گشای مشکلات اقتصادی و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی در جامعه باشد. عادل با اشاره به برنامه‌های هفته وقف در استان قزوین عنوان کرد: در این هفته ویژه برنامه2های برگزار می‌شود که از جمله آن برگزاری همایش بصیرتی خانواده کارکنان اوقاف و برگزاری نشست‌های صنفی با بازاریان، معلمان، فرهنگیان، طلاب و روحانیون است. وی خاطرنشان کرد: برگزاری همایش یاوران وقف، تجلیل از واقفین، خیران، خادمان امناء و اصحاب رسانه، برگزاری دیدارهای چهره به چهره مدیرکل و معاونان با مردم در امامزادگان، برگزاری نشست خبری، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و استاندار قزوین از دیگر برنامه‌های هفته وقف در استان است. مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان قزوین از دیگر برنامه‌های هفته وقف می‌توان به غبارروبی امامزاده حسین(ع) و مزار مطهر شهدا، تجدید بیعت با امام شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران، دیدار با متولیان و واقفین، مشاوره وقفی و برپایی ایستگاه‌های «همه واقف باشیم» در امامزادگان و اماکن معابر پرتردد شهری اشاره کرد. عادل سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه، دیدار با مدیرکل صدا و سیما، حضور در صدا و سیما و برنامه‌های زنده و تولیدی به منظور ارائه گزارش عملکرد و پاسخگویی به مردم، برپایی نمایشگاه دستاوردها و فعالیت‌های یک ساله در امامزاده حسین(ع)، مصلی نماز جمعه را از دیگر برنامه‌های هفته وقف عنوان کرد. وی مطرح کرد: برگزاری زنگ انشا و نقاشی با موضوع وقف در مدارس استان، برگزاری تورهای بازدید از امامزادگان، موقوفات، ابنیه وقفی و میراثی ویژه خبرنگاران و اصحاب رسانه از جمله برنامه‌هایی بوده که برای هفته وقف تدارک دیده شده است. مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان قزوین گفت: برگزاری محفل انس با قرآن کریم، اعزام مبلغ به منظور ترویج فرهنگ وقف، افتتاح شورای حل اختلاف شعبه صلح و سازش در کنار شعبه ارائه رأی قضایی، افتتاح پروژه‌های عمرانی وقفی و برپایی ستاد خبری هفته وقف از دیگر برنامه‌های این هفته است.

حجت‌الاسلام غلامرضا عادل در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین اظهار داشت: اربعین نماد حمایت از استکبارستیزی و حمایت از حریم اهل بیت(ع) و خوار چشم مزدوران و مشرکان است و ضرورت دارد تا این مراسم به نحو با شکوهی برگزار شود.

وی با بیان اینکه مردم باید این مراسم را به نحو مطلوب برگزار کنند عنوان کرد: مراسم ویژه اربعین، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و رحلت نبی مکرم اسلام (ص) در بیش از 100 بقعه متبرکه قزوین برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان قزوین همچنین با اشاره به هفته وقف بیان کرد: به دنبال عمق‌بخشی به فعالیت‌های هفته وقف و تأکید بر سطح کیفی آن هستیم که در این زمینه مفهوم‌سازی وقف می‌تواند گره‌گشای مشکلات اقتصادی و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی در جامعه باشد.

عادل با اشاره به برنامه‌های هفته وقف در استان قزوین عنوان کرد: در این هفته ویژه برنامه2های برگزار می‌شود که از جمله آن برگزاری همایش بصیرتی خانواده کارکنان اوقاف و برگزاری نشست‌های صنفی با بازاریان، معلمان، فرهنگیان، طلاب و روحانیون است.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری همایش یاوران وقف، تجلیل از واقفین، خیران، خادمان امناء و اصحاب رسانه، برگزاری دیدارهای چهره به چهره مدیرکل و معاونان با مردم در امامزادگان، برگزاری نشست خبری، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و استاندار قزوین از دیگر برنامه‌های هفته وقف در استان است.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان قزوین از دیگر برنامه‌های هفته وقف می‌توان به غبارروبی امامزاده حسین(ع) و مزار مطهر شهدا، تجدید بیعت با امام شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران، دیدار با متولیان و واقفین، مشاوره وقفی و برپایی ایستگاه‌های «همه واقف باشیم» در امامزادگان و اماکن معابر پرتردد شهری اشاره کرد.

عادل سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه، دیدار با مدیرکل صدا و سیما، حضور در صدا و سیما و برنامه‌های زنده و تولیدی به منظور ارائه گزارش عملکرد و پاسخگویی به مردم، برپایی نمایشگاه دستاوردها و فعالیت‌های یک ساله در امامزاده حسین(ع)، مصلی نماز جمعه را از دیگر برنامه‌های هفته وقف عنوان کرد.

وی مطرح کرد: برگزاری زنگ انشا و نقاشی با موضوع وقف در مدارس استان، برگزاری تورهای بازدید از امامزادگان، موقوفات، ابنیه وقفی و میراثی ویژه خبرنگاران و اصحاب رسانه از جمله برنامه‌هایی بوده که برای هفته وقف تدارک دیده شده است.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان قزوین گفت: برگزاری محفل انس با قرآن کریم، اعزام مبلغ به منظور ترویج فرهنگ وقف، افتتاح شورای حل اختلاف شعبه صلح و سازش در کنار شعبه ارائه رأی قضایی، افتتاح پروژه‌های عمرانی وقفی و برپایی ستاد خبری هفته وقف از دیگر برنامه‌های این هفته است.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید