حدود ۲۶۰۰۰ زائر پاکستانی از خدمات بهداشتی بهره‌مند شدند

5/5

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: از ابتدای آبان ماه تاکنون حدود ۲۶ هزار زائر پاکستانی اربعین حسینی در سیستان و بلوچستان از خدمات بهداشتی و درمانی بهره‌مند شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: از ابتدای آبان ماه تاکنون حدود ۲۶ هزار زائر پاکستانی اربعین حسینی در سیستان و بلوچستان از خدمات بهداشتی و درمانی بهره‌مند شده‌اند. محمودرضا میری در حاشیه بازدید از روند ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران پاکستانی در مرز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در میرجاوه اظهار داشت: روز گذشته 8 هزار و 320 زائر پاکستانی اربعین حسینی در بدو ورود به کشور از لحاظ مسائل بهداشتی مورد غربالگری قرار گرفتند و واکسیناسیون پولیو نیز برای همه این عزیزان انجام شد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: با احتساب آمار دیروز، از ابتدای آبان ماه ‌25 هزار 790 زائر پاکستانی که از مرز میرجاوه وارد خاک کشورمان شده‌اند خدمات بهداشتی را دریافت کرده و این رقم معادل 100 درصد زائران ‌‌است. وی با بیان اینکه بیماریابی، واکسناسیون، سم‌پاشی، گندزدایی محل‌های اسکان، نظارت بر کلرزنی آب و مواد غذایی توزیع شده و نظارت بر جمع‌آوری و دفع صحیح پسماندها از جمله اقدامات بهداشتی است که در محل توقف و اسکان این زائرین انجام می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر 2 درمانگاه در پایانه مرزی میرجاوه فعال است و از مجموع افرادی که برای ویزیت به درمانگاه ‌مراجعه کردند 36 نفر برای دریافت درمان تکمیلی به بیمارستان اعزام شدند که 2 نفر آنان خانم باردار بودند. میری افزود: شناسایی موارد ابتلا به بیماری‌هایی مثل مالاریا و التور از دیگر اقداماتی است که در بدو ورود برای زائران انجام می‌شود. رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه خدمت به زائران و سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) افتخار و سعادتی بزرگ است، افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام شده تا آخرین نفر از زائرینی که قصد عزیمت به عتبات عالیات را داشته باشند تمامی خدمات بهداشتی و درمانی را دریافت می‌کنند.

محمودرضا میری در حاشیه بازدید از روند ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران پاکستانی در مرز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در میرجاوه اظهار داشت: روز گذشته 8 هزار و 320 زائر پاکستانی اربعین حسینی در بدو ورود به کشور از لحاظ مسائل بهداشتی مورد غربالگری قرار گرفتند و واکسیناسیون پولیو نیز برای همه این عزیزان انجام شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: با احتساب آمار دیروز، از ابتدای آبان ماه ‌25 هزار 790 زائر پاکستانی که از مرز میرجاوه وارد خاک کشورمان شده‌اند خدمات بهداشتی را دریافت کرده و این رقم معادل 100 درصد زائران ‌‌است.

وی با بیان اینکه بیماریابی، واکسناسیون، سم‌پاشی، گندزدایی محل‌های اسکان، نظارت بر کلرزنی آب و مواد غذایی توزیع شده و نظارت بر جمع‌آوری و دفع صحیح پسماندها از جمله اقدامات بهداشتی است که در محل توقف و اسکان این زائرین انجام می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر 2 درمانگاه در پایانه مرزی میرجاوه فعال است و از مجموع افرادی که برای ویزیت به درمانگاه ‌مراجعه کردند 36 نفر برای دریافت درمان تکمیلی به بیمارستان اعزام شدند که 2 نفر آنان خانم باردار بودند.

میری افزود: شناسایی موارد ابتلا به بیماری‌هایی مثل مالاریا و التور از دیگر اقداماتی است که در بدو ورود برای زائران انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه خدمت به زائران و سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) افتخار و سعادتی بزرگ است، افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام شده تا آخرین نفر از زائرینی که قصد عزیمت به عتبات عالیات را داشته باشند تمامی خدمات بهداشتی و درمانی را دریافت می‌کنند.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید