ظاهر و باطن اربعین صلح و ادامه‌دهنده نهضت سرخ عاشوراست

استاندار لرستان با بیان اینکه ظاهر و باطن اربعین صلح است افزود: کسی که وارد ساز و کار اربعین می‌شود تبیین‌کننده و جهادگر نهضت ظلم‌ستیز عاشورا خواهد بود.
5/5

لرستان، فرهاد زیویار ظهر پنج‌شنبه در نخستین جلسه ستاد اربعین استان در سال ۱۴۰۲ با بیان اینکه اربعین موضوعی ملی و فراملی است، عنوان کرد: اربعین گفتمان اعتقادی، هویتی و تاریخی است که برای هر کدام از این کلیدواژه‌ها یک شرح می‌توان مطرح کرد و بر این اساس خدمت به زوار اربعین باید وظیفه باشد.

وی ادامه داد: کلماتی که ذکر شد مبنای فکری و رویکردی دارند که همراه با مهر، محبت، آزادگی و ایثار و از خودگذشتگی است.

زیویار با اشاره به اینکه ظاهر و باطن اربعین صلح و ادامه‌دهنده نهضت سرخ عاشوراست، بیان کرد: در نهضت عاشورا مهر، محبت و از خودگذشتگی وجود دارد.

وی راهپیمایی اربعین را حرکت ارزشمندی دانست که در مورد نهضت عظیم عاشورا جهاد تبیین صورت می‌گیرد و عنوان کرد: کسی که وارد ساز و کار اربعین می‌شود در مسیر همان مکتب قرار گرفته و به‌نوعی تبیین‌کننده و جهادگر نهضت ظلم‌ستیز عاشورا خواهد بود.

استاندار لرستان با بیان اینکه تمام مناسبت‌های مذهبی و اعتقادی ما به‌نحوی هویتی- تاریخی هستند، افزود: این مناسبت‌ها باعث شدند در نظام اجتماعی، ما به هویت و شناسنامه برسیم.

استاندار لرستان افزود: مناسبت‌های مذهبی مبنای اعتقادی دارند که بروز و ظهور آن‌ها نیز در ساختار اجتماعی ما شکل پیدا می‌کنند و مولفه‌های هویتی ساختار سیاسی ما را شکل می‌دهند.

زیویار با بیان اینکه در راه اهل بیت هرچه خرج شود، هزینه‌کرد نیست؛ بلکه سرمایه‌گذاری است و چندین برابر خواهد شد، افزود: سال گذشته در لرستان ۴۹ هزار میلیارد تومان مصارف بانکی استان بوده است و این در حالی است که برای اربعین چیزی حدود ۲ یا ۳ میلیارد هزینه‌ای که صورت گرفته است از طریق همت اشخاص حقیقی بوده که کار بسیار ارزشمندی است و باید به آن افتخار کرد.

استاندار لرستان با بیان اینکه اصل برگزاری مراسم اربعین از سوی مردم خواهد بود عنوان کرد: عمده کاری که دولت دنبال خواهد کرد تسهیل‌گری و حمایت خواهد بود چرا که بودجه‌ای برای این بخش اختصاص داده نشده است و صرفا ظرفیت‌های حاکمیتی و اجرایی است که باید آنها را آماده کنیم که مردم بتوانند راحت‌تر پا به میدان بگذارند و به اهل بیت (علیهم‌السلام) ابراز محبت انجام دهند.
زیویار با تاکید بر اینکه در بخش‌های مدیریتی و ساختاری فعالیت‌های بیشتری باید صورت پذیرد افزود: با توجه به اینکه لرستان معین استان ایلام نیز است لازم است اقدامات مدیریتی بیشتری برای ارائه خدمات بهتر به زوار در نظر گرفته شود.

وی تاکید کرد: فعالیت‌های کمیته‌های ۲۳ گانه استان از طریق صدا و سیمای لرستان برای همدلی مردم و تبیین ظرفیت‌های اربعین صورت پذیرد. / اربعین

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید