شوق حضور در راهپیمایی اربعین امسال بیشتر از همیشه

تیر فرصت‌طلبان و فتنه‌انگیزان به سنگ خورده است.
5/5

شواهد و قرائن نشان می‌دهد تیر فرصت‌طلبان و فتنه‌انگیزانی که سعی داشتند با سوار شدن بر موج اعتراضات اخیر در عراق، حماسه اربعین را به حاشیه برانند، به سنگ خورده است

عراق طی روزهای گذشته درگیر اعتراضات مردمی بود که به دلایل اقتصادی شکل گرفت اما به سرعت تبدیل به آب گل‌آلودی برای ماهیگیری عناصری فرصت‌طلب شد و بلافاصله ارتش رسانه‌ای عبری،عربی،غربی به خط شدند تا بلکه بتوانند دامنه اعتراضات را گسترده‌تر و شدت آنها را بیشتر کنند.

اعتراض طبیعی برخی اقشار به برخی مشکلات که می‌توانست به شکل مسالمت‌آمیز وآرام برگزار شود، بلافاصله به تحرکاتی توام با خشونت، آتش افروزی، حمله و تخریب مراکز دولتی و حتی اقدامات تروریستی تبدیل شد و کسانی تلاش کردند شگرد همیشگی کشته سازی و رادیکالیزه کردن اعتراض را به اجرا بگذارند.

در یک طرف جمعیت میلیونی زائران امام حسین علیه‌السلام همچون سال‌های گذشته خود را برای حماسه‌ای دیگر آماده می‎‌کرد و در طرف دیگر اتاق‌های فکر استکباری، عصبانی از این راهپیمایی به دنبال ضربه زدن به آن برآمده بودند. گرچه ایجاد رعب و واهمه بین زائران و کاشتن بذر کینه و نفرت بین مردم ایران و عراق برای کمرنگ کردن این حماسه بزرگ در دستور کار قرار گرفته بود اما چند روزی بیشتر دوام نیاورد و نقاب از چهره طراحان این سناریو افتاد.

سیاست بازانی که چند سالی استراتژی بایکوت خبری را برای این راهپیمایی بی‌نظیر در رسانه‌های رسمی جهان به کار گرفته بودند، کم‌کم به این نتیجه رسیدند که نمی‌توان این اجتماع بزرگ را نادیده گرفت. پس چاره‌ای نیست و باید به این موضوع هم پرداخت؛ البته با روایتی مخدوش و وارونه ! البته ترفندهای به کار رفته در این رسانه‌ها برای ما ایرانی‌ها چیز جدیدی نیست. انگار باز هم یک ماجرای تکراری در حال وقوع بود. بازیگران داخلی این نوع اغتشاشات و موج سواری‌ها نیز مشخص بودند. عناصر متعدد داخلی همچون بعثی‌ها، عناصر تندرو اهل سنت، فعالین سیاسی شیعه لیبرال و غرب گرا، برخی فعالین مذهبی شیعه انحرافی و قدرت طلب و در چند سال اخیر سلبریتی‌های عراقی! نیز در این موضوع و بزنگاه‌ها همواره نقش‌آفرین بوده‌اند.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید