سهمیه ۷۰ هزار نفری تهرانی ها برای مراسم اربعین

دبیر سناد اربعین استان تهران اعلام کرد: سهمیه ۷۰ هزار نفری برای زائران این استان در شهر نجف در ایام منتهی به اربعین حسینی اختصاص پیدا کرد، ضمن اینکه در حوزه زیرساختی تهران معین استان ایلام شده است.
5/5

سید کمال سادات در جلسه با شهرداران با اشاره به وظایف ستاد اربعین حسینی اظهار داشت: طبق سال های گذشته بر اساس ابلاغ رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی سهمیه‌ای برای استان‌ها از جمله استان تهران برای اقدامات زیربنایی اسکان، تغذیه و پذیرایی از زائرین در شهرهای نجف و کربلا در نظر گرفته شد.

وی در تشریح اقدامات ستاد اربعین استان تهران گفت: از ظرفیت شهرداری‌های استان برای برگزاری و خدمت رسانی مطلوب مراسم اربعین حسینی استفاده می‌شود.

دبیر ستاد اربعین حسینی استان تهران عنوان کرد: ۱۲ کمیته تشکیل شده که شرح وظایف آنها مشخص است و معاون امنیتی و انتظامی استانداری به عنوان جانشین رئیس و سایر معاونین و مدیران کل به عنوان‌ مسئولین کمیته‌ها در حال انجام وظایف محوله هستند.

سادات سپس با بیان اینکه فرمانداران به عنوان روسای ستاد اربعین حسینی شهرستان‌ها تعیین شده‌اند، خاطرنشان کرد: سه محل از جمله صحن حضرت زهرا(س)، پارکینگ طبقاتی و ثوره العشرین برای اسکان و تغذیه توسط ستاد اربعین حسینی استان تهران در نجف در نظر گرفته شده که نسبت به آماده سازی محل‌ها اقدامات لازم انجام می‌شود و برای نگهداری تجهیزات نیز از سال‌های گذشته انباری در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: برای برگزاری مراسم دلدادگان حسینی نیز جلسات هماهنگی در حال انجام است تا پیاده روی در روز اربعین از میدان امام حسین به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) انجام شود.

این مسئول با اشاره به استفاده از ظرفیت شهرداری‌ها افزود: طبق دستورالعمل، ظرفیت شهرداری‌ها در حوزه خدمات شهری مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ ضمن اینکه ظرفیت‌ها شهرداری ها در برپایی مواکب، استفاده از تجهیزات، شناسایی مواکب و هیات‌های مذهبی، مجوز برپایی مواکب در مسیر دلدادگان حسینی و توسعه فعالیت‌های فرهنگی مدنظر است.

سادات همچنین از اعلام شماره حساب متمرکز ستاد اربعین حسینی استاد در سایت استانداری تهران خبر داد و تاکید کرد: مبنای دریافت کمک‌های مردمی فقط همین شماره حساب متمرکز اعلام شده است./ ایرنا

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید