تقویت زیرساخت‌های ارتباطی برای برگزاری باشکوه راهپیمایی اربعین

وزیر ارتباطات عراق و رئیس جمعیت هلال احمر در نشست مشترک که به منظور هماهنگی برای برپایی مراسم اربعین برگزار شده بود، بر هم افزایی دستگاه‌های ایرانی و عراقی برای برگزاری هر چه بهتر راهپیمایی اربعین تاکید کردند.
5/5

دکتر پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر در دیدار با وزیر ارتباطات عراق گفت: از همکاری‌های دولت عراق به خصوص در مراسم اربعین حسینی قدردانی می‌کنیم. نمونه این همکاری در بیمارستان نجف اشرف نمود پیدا می‌کند. این هم افزایی سبب شد تا بتوانیم خدمات خوبی به زائران ارائه دهیم.

وی افزود: راهپیمایی اربعین بزرگترین اجتماع جهانی است و مدیریت جمعیت انبوه این مراسم نیاز به همکاری کامل ایران و عراق دارد. پوشش امدادی و بهداشت و درمان راهپیمایی اربعین برعهده جمعیت هلال احمر است و در این زمینه‌ها آماده همکاری هستیم.

کولیوند ادامه داد: در این مراسم از لجستیک به صورت کامل بهره خواهیم گرفت و آمبولانس‌ها و اتوبوس آمبولانس‌های خود را نیز به این مراسم اعزام خواهیم کرد.

وی افزود: همکاری در زمینه ارتباطات در این حوزه بسیار مهم است و خواستار تعامل در این رابطه هستیم. همکاری در حوزه زیرساخت‌های ارتباطی از اهمیت بسزایی برخوردار است و خوشحالیم که شما نیز در این رابطه پیشقدم بوده‌اید.

وزیر ارتباطات عراق در این نشست با اشاره به عملکرد موفق هلال احمر در مراسم اربعین سال گذشته گفت: آماده همکاری با ایران برای برگزاری هر چه بهتر راهپیمایی اربعین بوده و در این زمینه آماده رفع موانع و مشکلات در تمامی عرصه‌ها هستیم.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، وی افزود: کشورهای ایران و عراق دو کشور دوست و برادر هستند و بر همین اساس تمامی امکانات را در اختیار زائران عتبات عالیات قرار خواهیم داد تا علاوه بر برگزاری مراسم دینی ما مسلمانان، زمینه تحکیم روابط دو ملت فراهم شود.

وزیر ارتباطات عراق تاکید کرد: خدمت رسانی به زائران حسینی معطوف به دولت عراق نیست و مردم عراق نیز با تمام توان در خدمت زائران امام حسین (ع) خواهند بود. / ایسنا

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید