تردد زوار اربعین از مرز تمرچین ۲۴ساعته شد

مرز تمرچین
استاندار آذربایجان غربی از ۲۴ساعته شدن تردد زوار اربعین حسینی از مرز تمرچین خبر داد.
5/5

محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی در گفتگو با رسانه ها در پایانه حاج عمران به هماهنگی با مقامات ارشد اقلیم کردستان عراق برای تسهیل تردد و تامین امنیت زائران عتبات عالیات اشاره کرد و افزود: تدابیر حداکثری برای میزبانی از زائران اربعین حسینی و تسهیل خدمات رسانی شایسته در حوزه های اسکان، تغذیه، بهداشتی و درمانی، حمل و نقل و حضور فعال موکب های مردمی در مرز تمرچین اندیشیده شده است.

وی همچنین از برنامه ریزی برای تردد زائرین استانهای شمال غرب کشور و بویژه پنج استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، اردبیل و گیلان از مرز تمرچین در اربعین امسال خبر داد و افزود: براساس هماهنگی های انجام شده و اعلام آمادگی جهت میزبانی از زائران بیشتر، میزبان زائرینی از کشورهای همسایه چون ترکیه، آذربایجان و قفقاز نیز امسال در مرز تمرچین خواهم بود.

استاندار آذربایجان‌غربی در ادامه از میهمان نوازی مردم اقلیم کردستان عراق در میزبانی از زائران اربعین در سال گذشته نیز قدردانی کرد و افزود: با هماهنگی های انجام شده امسال تعدادی از موکب های مردمی پذیرایی از زائران اربعین از مرز حاج عمران تا اربیل و نهایتا به سمت عتبات عالیات مستقر خواهند شد.

معتمدیان در ادامه تامین امنیت لازم جهت تردد زائران اربعین و برنامه ریزی لازم برای تامین امکانات بهداشتی و درمانی زائران حضرت اباعبدالله الحسین( علیه السلام ) در اقلیم کردستان عراق را جزو توافقات جلسه امروز بیان کرد .

پیشرفت های خوبی در حوزه اقتصادی با اقلیم کردستان عراق داریم

استاندار آذربایجان غربی گفت : سال گذشته مرز تمرچین در مقایسه با پایانه های مرزی سه استان هم مرز بودن اقلیم کردستان عراق از نظر میزان تبادلات اقتصادی رتبه اول را کسب کرد و این نشان از توجه اقلیم کردستان عراق با توسعه مناسبات اقتصادی با آذربایجان‌غربی دارد.

وی با اشاره به برگزاری نشست استانداران هم مرز جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق در ارومیه و بررسی و شناسایی مسائل و مشکلات موجود در توسعه تجارت بین الملل در منطقه اظهار داشت : رفع موانع موجود موجب شده روند مناسبات همه جانبه با اقلیم کردستان عراق توسعه یابد.

وی توافق برای بازگشایی مرزهای جدید اشاره کرد و اطهار داشت : با هدف توسعه مناسبات تجاری؛ مرز کلاشین در اشنویه و قاسم رش در میراباد بعد از رفع مشکلات موجود و آماده سازی زیر ساخت ها بازگشایی می شوند و تقویم بازگشایی این مرزها اعلام خواهد شد‌ .

وی همچنین با موفق ارزیابی کردن نشست استانداران هم مرز جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق در ارومیه گفت: به دستور وزیر محترم کشور این نشست در راستای افزایش همکاریها به صورت دوره ای برگزار خواهد شد. / فارس

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید