تردد از مرز خسروی تا بازگشایی رسمی ممنوع است/ امنیت زائران به صورت ویژه تامین می‌شود

5/5

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین گفت: تا زمانی بازگشایی مرز خسروی رسما اعلام نشود، تردد از این مرز ممنوع است.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین گفت: تا زمانی بازگشایی مرز خسروی رسما اعلام نشود، تردد از این مرز ممنوع است. شهریار حیدری سخنگوی ستاد مرکزی اربعین در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تدابیر اندیشیده شده به منظور مدیریت بازگشت زائران اربعین حسینی، اظهار کرد: مقرر شده تا پنج روز بعد از اتمام مراسم اربعین، امکانات اسکان و تغذیه زائران فراهم باشد تا آنها به تدریج از عراق وارد کشور شوند. وی افزود: عراق تدابیر امنیتی لازم را در طول مسیرهای مختلف پیش‌بینی کرده است، بنابراین در ایام اربعین که نیروهای امنیتی و ارتش عراق مستقر هستند، مشکل خاصی به وجود نمی‌آید، اما در ایامی غیر از اربعین که همواره زائران به عتبات عالیات مشرف می‌شوند، امنیت به شکل عمومی به چشم می‌خورد. حیدری ادامه داد: امنیت شرایط فعلی به صورت ویژه برقرار است، لذا زائران باید از مسیرهای اصلی کربلا، نجف، کاظمین و … تردد کنند و از عبور در مسیرهای فرعی بپرهیزند. سخنگوی ستاد مرکزی اربعین با اشاره به بازگشایی مرز خسروی، خاطرنشان کرد: مرز خسروی همواره در طول سال برای فعالیت‌های اقتصادی و تجاری فعال بوده اما این پایانه هنوز برای تردد زائران در مراسم اربعین بازگشایی نشده است. وی با بیان اینکه به دلیل عدم آمادگی کشور عراق، متاسفانه عبور زائران از مرز خسروی انجام نشده است، متذکر شد: وزرای کشور ایران و عراق تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند و مقرر بود مرز خسروی مشروط بر آمادگی کامل دولت عراق برای تردد زائران در ایام اربعین بازگشایی شود، با این وجود به دلیل ملاحظات و پدیده‌های مختلفی که عراق با آن مواجه است، هنوز امکان بازگشایی خسروی برای این کشور وجود ندارد. حیدری در واکنش به اینکه گفته می‌شود امکان بازگشت زائران به کشور از مرز خسروی وجود دارد، گفت: این موضوع صحت ندارد، اخیرا یکی از مسئولان استانی صحبتی درباره تردد زائران داشته که به اشتباه برداشت نادرستی از اظهارات او انجام شده است. سخنگوی ستاد مرکزی اربعین تصریح کرد: اگر مرز خسروی بازگشایی شود، امکان ورود و خروج آن فراهم است، بنابراین تا زمانی که به صورت رسمی بازگشایی آن اعلام نشده ورود و خروج از آن هم امکانپذیر نخواهد بود. وی متذکر شد: مرز خسروی در طول سال همواره فعال و باز بوده است اکنون نیز بیشترین حجم داد و ستد و فعالیت اقتصادی با عراق در این مرز انجام می‌شود اما متاسفانه برای تردد زائران در ایام اربعین به دلیل عدم آمادگی کشور عراق این امکان فراهم نشد. حیدری با اشاره به آخرین آمار تردد زائران اظهار کرد: تاکنون یک میلیون و 850 هزار زائر از کشور خارج شدند و 2 میلیون و 320 هزار روادید هم برای زائران اربعین حسینی صادر شده است. سخنگوی ستاد مرکزی اربعین در پایان درباره صدور روادید برای اتباع خارجی، خاطرنشان کرد: 140 هزار زائر اتباع افغان که به صورت مجاز در ایران حضور دارند برای دریافت ویزا اقدام به ثبت نام کردند، تاکنون برای 80 هزار نفر از این زائران روادید صادر شده است احتمالا امروز برای 10 هزار زائر باقی مانده اتباع افغان ویزا صادر می‌شود.

شهریار حیدری سخنگوی ستاد مرکزی اربعین در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تدابیر اندیشیده شده به منظور مدیریت بازگشت زائران اربعین حسینی، اظهار کرد: مقرر شده تا پنج روز بعد از اتمام مراسم اربعین، امکانات اسکان و تغذیه زائران فراهم باشد تا آنها به تدریج از عراق وارد کشور شوند.

وی افزود: عراق تدابیر امنیتی لازم را در طول مسیرهای مختلف پیش‌بینی کرده است، بنابراین در ایام اربعین که نیروهای امنیتی و ارتش عراق مستقر هستند، مشکل خاصی به وجود نمی‌آید، اما در ایامی غیر از اربعین که همواره زائران به عتبات عالیات مشرف می‌شوند، امنیت به شکل عمومی به چشم می‌خورد.

حیدری ادامه داد: امنیت شرایط فعلی به صورت ویژه برقرار است، لذا زائران باید از مسیرهای اصلی کربلا، نجف، کاظمین و … تردد کنند و از عبور در مسیرهای فرعی بپرهیزند.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین با اشاره به بازگشایی مرز خسروی، خاطرنشان کرد: مرز خسروی همواره در طول سال برای فعالیت‌های اقتصادی و تجاری فعال بوده اما این پایانه هنوز برای تردد زائران در مراسم اربعین بازگشایی نشده است.

وی با بیان اینکه به دلیل عدم آمادگی کشور عراق، متاسفانه عبور زائران از مرز خسروی انجام نشده است، متذکر شد: وزرای کشور ایران و عراق تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند و مقرر بود مرز خسروی مشروط بر آمادگی کامل دولت عراق برای تردد زائران در ایام اربعین بازگشایی شود، با این وجود به دلیل ملاحظات و پدیده‌های مختلفی که عراق با آن مواجه است، هنوز امکان بازگشایی خسروی برای این کشور وجود ندارد.

حیدری در واکنش به اینکه گفته می‌شود امکان بازگشت زائران به کشور از مرز خسروی وجود دارد، گفت: این موضوع صحت ندارد، اخیرا یکی از مسئولان استانی صحبتی درباره تردد زائران داشته که به اشتباه برداشت نادرستی از اظهارات او انجام شده است.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین تصریح کرد: اگر مرز خسروی بازگشایی شود، امکان ورود و خروج آن فراهم است، بنابراین تا زمانی که به صورت رسمی بازگشایی آن اعلام نشده ورود و خروج از آن هم امکانپذیر نخواهد بود.

وی متذکر شد: مرز خسروی در طول سال همواره فعال و باز بوده است اکنون نیز بیشترین حجم داد و ستد و فعالیت اقتصادی با عراق در این مرز انجام می‌شود اما متاسفانه برای تردد زائران در ایام اربعین به دلیل عدم آمادگی کشور عراق این امکان فراهم نشد.

حیدری با اشاره به آخرین آمار تردد زائران اظهار کرد: تاکنون یک میلیون و 850 هزار زائر از کشور خارج شدند و 2 میلیون و 320 هزار روادید هم برای زائران اربعین حسینی صادر شده است.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین در پایان درباره صدور روادید برای اتباع خارجی، خاطرنشان کرد: 140 هزار زائر اتباع افغان که به صورت مجاز در ایران حضور دارند برای دریافت ویزا اقدام به ثبت نام کردند، تاکنون برای 80 هزار نفر از این زائران روادید صادر شده است احتمالا امروز برای 10 هزار زائر باقی مانده اتباع افغان ویزا صادر می‌شود.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید