تامین سرُم ، ۱۲ بالگرد و ۳ فروند هواپیما برای اربعین حسینی

تهران- ایرنا- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در پیاده‌روی اربعین حسینی امسال به میزان کافی سرم تامین شده و ۱۲ بالگرد و سه فروند هواپیمای نیروهای مسلح به بیماران خدمت‌رسانی خواهند کرد.
5/5

بهرام عین‌اللهی امروز، چهارشنبه 11 مرداد در سومین کنگره بین‌المللی سلامت اربعین در مرکز همایش‌های رازی گفت: با توجه به گرمای هوا در اربعین امسال و احتمال گرمازدگی زائران، باید تدابیری برای آن اندیشیده شود تا از نظر وضعیت بیماری‌های گرمسیری با مصرف مواد غذایی در امان باشند.

وی اظهار داشت: امسال با توجه به فروکش کردن بیماری کرونا شاهد حضور بیشتر سالمندان و کودکان خواهیم بود و احتمال شیوع بیماری‌های واگیر نیز زیاد هست. در همین جهت اقدامات پیشگیرانه و زیرساخت‌های مورد نیاز سلامت در بخش حوادث ترافیکی، دارو ها، تجهیزات و پروتکل‌های درمانی فراهم شده و قرارگاه بهداشت و درمان اربعین حسینی نیز تشکیل شده است.

عین اللهی ادامه داد: با وزیر بهداشت عراق نیز جلساتی داشتیم. هماهنگی‌های لازم برای رفاه حال زائران انجام شده و خدمات رایگان درمانی به آنها ارائه می شود.

به گفته وزیر بهداشت، امسال علاوه بر پزشکان از دستیاران سال آخر پزشکی و فارغ التحصیلان نیز درخواست شده در اربعین شروع بکار کنند و جزو تعهدات کاری آنها محسوب می شود.

وی، ساماندهی حدود ۲۰ هزار دانشجو و اعضای هیات علمی در اربعین، اعطای سه میلیون تومان وام دانشجویی، بهره‌برداری از بیمارستان ها در مرزی خسروی و پایانه مهران برای ارائه خدمات درمانی به زائران، ابلاغ دستورالعمل آمادگی به دانشگاه‌های علوم پزشکی مرزی و دانشگاه‌های معین را از دیگر اقدامات انجام شده برای اربعین بیان کرد.

عین اللهی تصریح کرد: راه اندازی مرکز مجهز شلمچه و افزایش ظرفیت بیمارستانی، برنامه‌ریزی برای تامین کافی خون و فرآورده های خونی، برنامه‌ریزی به منظور تامین اورژانس هوایی، برنامه ریزی واکسیناسیون اتباع ورودی به کشور در مرزهای شرقی، انجام تست‌های سریع بهداشتی همکاری با سایر دستگاه‌های برون بخشی در حوزه سلامت در راستای تامین سلامت زائران حسینی از دیگر اقدامات انجام شده است. / ایرنا

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید