برنامه ریزی برای ارائه خدمات مطلوب به زائران و رفع مشکلات موکب داران اربعین حسینی(ع) خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی از برگزاری جلسه برنامه ریزی برای ارائه خدمات مطلوب به زائران و رفع مشکلات موکب داران اربعین حسینی(ع) خبر داد.
5/5

جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری جلسه برنامه ریزی برای ارائه خدمات مطلوب به زائران و رفع مشکلات موکب داران اربعین حسینی(ع) خبر داد و اظهارداشت: در دیداری با رئیس ستاد مرکزی بازسازی عتبات عالیات کشور، برنامه ریزی های لازم برای آمادگی استان در زمینه خدمات دهی مطلوب به زائران اربعین حسینی(ع) و رفع مشکلات خادمان زوار در موکب های این ایام صورت گرفت.

وی با بیان این که اربعین، مانور همبستگی شیعیان عالم است، تصریح کرد: همه ساله به همت مردم متدین استان، شاهد حضور باشکوه جمعیت در مراسم اربعین هستیم.

به گفته وی خراسان جنوبی به دلیل تدین و ولایتمداری مردم در بحث استقبال از مراسم اربعین به نسبت دیگر استان ها، پیشگام است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان این که در این جلسه، گزارش مبسوطی درخصوص وضعیت حضور و مشارکت مردم ارائه شد، ادامه داد: حجم کمک های مردم، تعداد کارگاه های قالیبافی فعال در راستای کمک به بحث بازسازی اعتاب مقدسه، استقبال کامیون داران در بحث ارسال محموله های زیرساختی و غذایی به مراسم اربعین، دغدغه های موکب داران در پذیرایی از زوار و… از مواردی بود که در این گزارش ارائه شد.

قناعت با اشاره موقعیت جغرافیایی استان، اظهار داشت: خراسان جنوبی در مسیر تردد زائران کشورهای پاکستان و افغانستان به مشهد مقدس در اربعین و ایام پایانی ماه صفر است.

وی ادامه داد: استان، همه ساله برای استقبال از این زائران برنامه های ویژه ای دارد و ان شاء الله امسال نیز میزبان خوبی برای این عزیزان خواهیم بود.

به گفته وی در این جلسه درخصوص رفع مشکلات احتمالی و تسهیل شرایط خدمات دهی به زائران پاکستانی و افغانستانی تبادل نظر شد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به سهم بسزای استان در ساخت صحن امام محمدباقر (ع) در حرمین امامین جوادین در کاظمین، تصریح کرد: استان های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، قم، اصفهان و فارس، معین ساخت این صحن هستند.

قناعت با بیان این که دبیرخانه ستادی در این پروژه در خراسان جنوبی مستقر است اظهار داشت: در این جلسه ضمن ارائه گزارش جامعی از اقدامات صورت گرفته در اجرای صحن امام محمد باقر (ع)، هماهنگی های لازم درخصوص ادامه کار صورت گرفت.

وی برنامه ریزی برای شتاب بخشیدن به روند اجرای کار را نیز از دیگر دستور کارهای این جلسه عنوان کرد.

شایان ذکر است؛ این جلسه با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان برگزار شد. / فارس

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید