کاهش ۶۷ درصدی تلفات انسانی و ۶۰ درصدی مجروحین در اربعین امسال/کمبود گیت های ورود و خروج از مشکلات در اربعین امسال بود

5/5

رحمانی فضلی گفت: امسال تلفات انسانی اربعین حسینی نسبت به سال گذشته 67 درصد کاهش داشته است و تعداد مجروحین امسال هم نسبت به سال گذشته 60 درصد کاهش دارد.

رحمانی فضلی گفت: امسال تلفات انسانی اربعین حسینی نسبت به سال گذشته 67 درصد کاهش داشته است و تعداد مجروحین امسال هم نسبت به سال گذشته 60 درصد کاهش دارد. به گزارش خبرگزاری بسیج، “رحمانی فضلی” وزیر کشور با حضور در مرز مهران و نشست جلسه ستاد اربعین گفت: وضعیت مرز مهران بسیار بسیار مناسب است و در اربعین امسال هم در زمان رفت زوار و هم در برگشت الحمدالله ما هیچگونه مشکلی نداشتیم. رحمانی فضلی اظهار کرد: مهمترین بحث اربعین امسال عدم خروج زوار بدون مدارک از مرز بود که بر اساس گزارشها حدود 100 هزار نفر زوار بدون روادید از مرز بازگردانده شدند. وی افزود: در اربعین امسال حدود 60 میلیون پرس غذا بین زوار توزیع شد و زحمت اصلی مراسم اربعین بر دوش مردمان خوب ایلام و خوزستان است. وی افزود: برای سال آینده سعی می کنیم دو معبر چیلات دهلران و خسروی حتما بازگشایی شوند و به دنبال احیای باند قدیمی فرودگاه مهران برای استفاده اضطراری هستیم. رحمانی فضلی تصریح کرد: از ابتدای بازگشت زائران اربعین حسینی به داخل کشور تاکنون یک میلیون و ششصد هزار نفر از مرزهای رسمی وارد کشور شده اند. وی گفت: امسال تلفات انسانی اربعین حسینی نسبت به سال گذشته 67 درصد کاهش داشته است و تعداد مجروحین امسال هم نسبت به سال گذشته 60 درصد کاهش دارد. وزیر کشور اذعان کرد: امسال با برنامه ریزی بسیار منسجم و خوبی که از 6 ماه قبل طراحی و هماهنگی شده است خدمات مناسبی در حمل و نقل ، اسکان ، تغذیه ، بهداشت و امنیت ارائه شده است. وی افزود: مهمترین مسئله در اربعین امسال ممانعت از خروج زائران غیر مجاز از مرز و تامین امنیت مرزها بود. رحمانی فضلی گفت: کمبود گیت های ورود و خروج در مرزها از مشکلات در اربعین امسال بود. وزیر کشور ادامه داد: با رایزنی هایی که با طرف عراقی انجام شده بود قرار شد مرز چیلات در دهلران برای اربعین امسال بازگشایی شود اما طرف عراقی به دلیل نگرانی از تامین امنیت در روزهای آخر از این موضوع صرف نظر کرد. وی تاکید کرد: با بازگشایی مسیرهای دیگر در سالهای آینده شاهد انسجام بیشتری در تردد زائران خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری بسیج، “رحمانی فضلی” وزیر کشور با حضور در مرز مهران و نشست جلسه ستاد اربعین گفت: وضعیت مرز مهران بسیار بسیار مناسب است و در اربعین امسال هم در زمان رفت زوار و هم در برگشت الحمدالله ما هیچگونه مشکلی نداشتیم.

رحمانی فضلی اظهار کرد: مهمترین بحث اربعین امسال عدم خروج زوار بدون مدارک از مرز بود که بر اساس گزارشها حدود 100 هزار نفر زوار بدون روادید از مرز بازگردانده شدند.

وی افزود: در اربعین امسال حدود 60 میلیون پرس غذا بین زوار توزیع شد و زحمت اصلی مراسم اربعین بر دوش مردمان خوب ایلام و خوزستان است.

وی افزود: برای سال آینده سعی می کنیم دو معبر چیلات دهلران و خسروی حتما بازگشایی شوند و به دنبال احیای باند قدیمی فرودگاه مهران برای استفاده اضطراری هستیم.

رحمانی فضلی تصریح کرد: از ابتدای بازگشت زائران اربعین حسینی به داخل کشور تاکنون یک میلیون و ششصد هزار نفر از مرزهای رسمی وارد کشور شده اند.

وی گفت: امسال تلفات انسانی اربعین حسینی نسبت به سال گذشته 67 درصد کاهش داشته است و تعداد مجروحین امسال هم نسبت به سال گذشته 60 درصد کاهش دارد.

وزیر کشور اذعان کرد: امسال با برنامه ریزی بسیار منسجم و خوبی که از 6 ماه قبل طراحی و هماهنگی شده است خدمات مناسبی در حمل و نقل ، اسکان ، تغذیه ، بهداشت و امنیت ارائه شده است.

وی افزود: مهمترین مسئله در اربعین امسال ممانعت از خروج زائران غیر مجاز از مرز و تامین امنیت مرزها بود.

رحمانی فضلی گفت: کمبود گیت های ورود و خروج در مرزها از مشکلات در اربعین امسال بود.

وزیر کشور ادامه داد: با رایزنی هایی که با طرف عراقی انجام شده بود قرار شد مرز چیلات در دهلران برای اربعین امسال بازگشایی شود اما طرف عراقی به دلیل نگرانی از تامین امنیت در روزهای آخر از این موضوع صرف نظر کرد.

وی تاکید کرد: با بازگشایی مسیرهای دیگر در سالهای آینده شاهد انسجام بیشتری در تردد زائران خواهیم بود.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید