دفاتر ۱۲ گانه صدور ویزا جمع‌آوری می‌شوند/ارائه خدمت در ۴دفتر ثابت

5/5

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین با اشاره به اینکه از امروز دفاتر ۱۲ گانه صدور ویزا به‌جز دفتر ایلام، توسط کشور عراق جمع‌آوری می‌شوند، گفت: ۴ دفتر کنسولی ثابت همچنان ارائه خدمت می‌کنند.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین با اشاره به اینکه از امروز دفاتر ۱۲ گانه صدور ویزا به‌جز دفتر ایلام، توسط کشور عراق جمع‌آوری می‌شوند، گفت: ۴ دفتر کنسولی ثابت همچنان ارائه خدمت می‌کنند. به گزارش خبرنگار مهر، شهریار حیدری ظهر دوشنبه در سخنانی با اشاره به نحوه دریافت ویزا توسط اتباع عراقی و افغانستانی گفت: تاکنون ۱۴۰ هزار نفر از اتباع افغانستان پیش ثبت نام برای دریافت روادید داشته اند اما برخی از آنها برای ارائه مدارک جهت طی کردن روند قانونی برای دریافت ویزا مراجعه نکرده اند. وی در این زمینه افزود: تا این لحظه ۹۰ هزار نفر از ثبت نام کنندگان مدارک خود را تحویل و ۸۵ هزار نفر هم ویزاهای خود را دریافت کرده اند. سخنگوی ستاد مرکزی اربعین درباره دریافت ویزا توسط افرادی که گذرنامه آنها کمتر از شش ماه اعتبار دارد، بیان داشت: بر اساس قوانین بین المللی اعتبار برای دریافت ویزا باید شش ماه باشد و افرادی که گذرنامه هایشان کمتر از این اعتبار دارد نمی توانند روادید دریافت کنند، اما با اغماض افرادی که چهار ماه هم اعتبار گذرنامه دارند می توانند در حال حاضر برای اربعین روادید دریافت کنند. وی با اشاره به اعتبار سه ماهه ویزاها گفت: افرادی هم که بنا به دلایلی نتوانند در ایام اربعین به عراق سفر کنند با توجه به سه ماه بودن اعتبار ویزا می توانند بعد از اربعین هم به عراق سفر کنند و مدت یک ماه در این کشور اقامت داشته باشند. حیدری با اشاره به اینکه شرایط خروج و دریافت روادید برای دانشجویان در سایت ویژه ای مشخص شده است، گفت: افراد مشمول و غایب سربازی که تاکنون برای خدمت سربازی مراجعه نکرده اند برای دریافت ویزا هم نمی توانند اقدام کنند. وی درباره خروج بدون پاسپورت و روادید هم گفت: تاکنون ۲۵ هزار نفر که بدون روادید و پاسپورت به مرزها مراجعه کرده اند بازگردانده شده اند و امکان خروج بدون رعایت قوانین وجود ندارد. سخنگوی ستاد مرکزی اربعین در ادامه به دریافت ویزا بعد از اربعین هم اشاره کرد و گفت: از امروز دفاتر ۱۲ گانه صدور ویزا که در مناطق مختلف کشور مستقر هستند به جز ایلام، توسط کشور عراق جمع آوری می شوند و دریافت ویزا از همان چهار دفاتر کنسولی که در شهرهای کرمانشاه، مشهد، اهواز و تهران قرار دارد صورت می گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، شهریار حیدری ظهر دوشنبه در سخنانی با اشاره به نحوه دریافت ویزا توسط اتباع عراقی و افغانستانی گفت: تاکنون ۱۴۰ هزار نفر از اتباع افغانستان پیش ثبت نام برای دریافت روادید داشته اند اما برخی از آنها برای ارائه مدارک جهت طی کردن روند قانونی برای دریافت ویزا مراجعه نکرده اند.

وی در این زمینه افزود: تا این لحظه ۹۰ هزار نفر از ثبت نام کنندگان مدارک خود را تحویل و ۸۵ هزار نفر هم ویزاهای خود را دریافت کرده اند.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین درباره دریافت ویزا توسط افرادی که گذرنامه آنها کمتر از شش ماه اعتبار دارد، بیان داشت: بر اساس قوانین بین المللی اعتبار برای دریافت ویزا باید شش ماه باشد و افرادی که گذرنامه هایشان کمتر از این اعتبار دارد نمی توانند روادید دریافت کنند، اما با اغماض افرادی که چهار ماه هم اعتبار گذرنامه دارند می توانند در حال حاضر برای اربعین روادید دریافت کنند.

وی با اشاره به اعتبار سه ماهه ویزاها گفت: افرادی هم که بنا به دلایلی نتوانند در ایام اربعین به عراق سفر کنند با توجه به سه ماه بودن اعتبار ویزا می توانند بعد از اربعین هم به عراق سفر کنند و مدت یک ماه در این کشور اقامت داشته باشند.

حیدری با اشاره به اینکه شرایط خروج و دریافت روادید برای دانشجویان در سایت ویژه ای مشخص شده است، گفت: افراد مشمول و غایب سربازی که تاکنون برای خدمت سربازی مراجعه نکرده اند برای دریافت ویزا هم نمی توانند اقدام کنند.

وی درباره خروج بدون پاسپورت و روادید هم گفت: تاکنون ۲۵ هزار نفر که بدون روادید و پاسپورت به مرزها مراجعه کرده اند بازگردانده شده اند و امکان خروج بدون رعایت قوانین وجود ندارد.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین در ادامه به دریافت ویزا بعد از اربعین هم اشاره کرد و گفت: از امروز دفاتر ۱۲ گانه صدور ویزا که در مناطق مختلف کشور مستقر هستند به جز ایلام، توسط کشور عراق جمع آوری می شوند و دریافت ویزا از همان چهار دفاتر کنسولی که در شهرهای کرمانشاه، مشهد، اهواز و تهران قرار دارد صورت می گیرد.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید