برپایی کرسی‌های تلاوت در ۱۰ منطقه کشور عراق

5/5

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌‌نهاد: دبیر کارگروه قرآنی کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین از انتخاب ۱۰ منطقه برای برپایی کرسی‌های تلاوت خبر داد.

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌‌نهاد: دبیر کارگروه قرآنی کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین از انتخاب ۱۰ منطقه برای برپایی کرسی‌های تلاوت خبر داد. به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از اتقان نیوز، سیدمحمد موجانی، دبیر کارگروه قرآنی کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین اظهار کرد: کرسی‌های تلاوت که طی چند ماه توسط آستان قدس رضوی در سراسر کشور برگزار شد و اکنون در ۱۰ نقطه از نجف، کربلا و مسیر پیاده‌روی نجف تا کربلا این مراسم برگزار می‌شود. وی بیان کرد: با توجه به ظرفیتی که داریم و تجربه‌ای که از سال گذشته به دست آمد و بازخوردی که از مردم داشتیم،‌ نقاطی را از مسیر پیاده‌روی اربعین برای این کار انتخاب کرده‌ایم که تاریخ خاصی را برای برگزاری کرسی تلاوت در روزهای خاص در نظر گرفتیم. موجانی درباره معیار انتخاب این مناطق نیز چنین گفت: اوقاتی که زائران بیشتری در منطقه حضور دارند را انتخاب کرده‌ایم. برای مثال از یک روز پیش از اربعین تجمع جمعیت در این شهر وجود ندارد، ولی روزهای پیش از آن گنجایش جمعیت بسیار زیاد است. یکی از اقدامات در این باره رایزنی با مخیمات قرآنی حشد الشعبی عراق است که مخاطبان غیرایرانی را جذب کنیم، به این معنی که زائرانی از اردن، امارات، لبنان، سوریه،‌ قطر، عمان و حتی کشورهای آذری زبان مانند آذربایجان، ارمنستان، اوکراین و ترکیه را در این طرح می‌گنجانیم. مخیمات قرآنی نیز در این برنامه جای دارند. دبیر کارگروه قرآن کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین تأکید کرد: علاوه بر موکب‌های شهرداری تهران،‌ آستان حضرت معصومه(س)، مسجد جمکران و … نیز موکب‌های بزرگی در مسیر دارند که هماهنگی صورت گرفته است. همچنین از دو موکب که در اختیار مردم عراق است و جمعیت بسیاری در آنجا گرد هم می‌آیند نیز استفاده می‌کنیم تا ۱۰ کرسی تلاوت را برپا کنیم. وی درباره معیار انتخاب ۱۰ نقطه برای کرسی‌های تلاوت و چرخشی بودن مکان برپایی آنها نیز توضیح داد: اوج پیاده‌روی اربعین از نهم تا بیستم صفر در مسیر نجف تا کربلاست. بر همین اساس برای این مدت ۱۰ روزه برنامه داریم. هر کاروان قرآنی شامل گروه تواشیح و قراء است که در زمان خاصی در مسیر شروع به حرکت می‌کنند. کرسی‌های تلاوت حساسیت خاص و بالایی داشته که بازتاب رسانه‌ای نیز دارند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از اتقان نیوز، سیدمحمد موجانی، دبیر کارگروه قرآنی کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین اظهار کرد: کرسی‌های تلاوت که طی چند ماه توسط آستان قدس رضوی در سراسر کشور برگزار شد و اکنون در ۱۰ نقطه از نجف، کربلا و مسیر پیاده‌روی نجف تا کربلا این مراسم برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به ظرفیتی که داریم و تجربه‌ای که از سال گذشته به دست آمد و بازخوردی که از مردم داشتیم،‌ نقاطی را از مسیر پیاده‌روی اربعین برای این کار انتخاب کرده‌ایم که تاریخ خاصی را برای برگزاری کرسی تلاوت در روزهای خاص در نظر گرفتیم.

موجانی درباره معیار انتخاب این مناطق نیز چنین گفت: اوقاتی که زائران بیشتری در منطقه حضور دارند را انتخاب کرده‌ایم. برای مثال از یک روز پیش از اربعین تجمع جمعیت در این شهر وجود ندارد، ولی روزهای پیش از آن گنجایش جمعیت بسیار زیاد است. یکی از اقدامات در این باره رایزنی با مخیمات قرآنی حشد الشعبی عراق است که مخاطبان غیرایرانی را جذب کنیم، به این معنی که زائرانی از اردن، امارات، لبنان، سوریه،‌ قطر، عمان و حتی کشورهای آذری زبان مانند آذربایجان، ارمنستان، اوکراین و ترکیه را در این طرح می‌گنجانیم. مخیمات قرآنی نیز در این برنامه جای دارند.

دبیر کارگروه قرآن کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین تأکید کرد: علاوه بر موکب‌های شهرداری تهران،‌ آستان حضرت معصومه(س)، مسجد جمکران و … نیز موکب‌های بزرگی در مسیر دارند که هماهنگی صورت گرفته است. همچنین از دو موکب که در اختیار مردم عراق است و جمعیت بسیاری در آنجا گرد هم می‌آیند نیز استفاده می‌کنیم تا ۱۰ کرسی تلاوت را برپا کنیم.

وی درباره معیار انتخاب ۱۰ نقطه برای کرسی‌های تلاوت و چرخشی بودن مکان برپایی آنها نیز توضیح داد: اوج پیاده‌روی اربعین از نهم تا بیستم صفر در مسیر نجف تا کربلاست. بر همین اساس برای این مدت ۱۰ روزه برنامه داریم. هر کاروان قرآنی شامل گروه تواشیح و قراء است که در زمان خاصی در مسیر شروع به حرکت می‌کنند. کرسی‌های تلاوت حساسیت خاص و بالایی داشته که بازتاب رسانه‌ای نیز دارند.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید