امسال در ایام اربعین حسینی ۱۸۰۰ موکب ایرانی به خدمت‌رسانی پرداختند

5/5

قائم مقام رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه امسال ۱۶۷۰ موکب به صورت ثبت‌نامی و تعدادی موکب نیز به صورت غیرثبت‌نامی در ایام اربعین حسینی به فعالیت پرداختند گفت: در کل تعداد موکب‌های فعال حدود ۱۸۰۰ موکب بوده است.

قائم مقام رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه امسال ۱۶۷۰ موکب به صورت ثبت‌نامی و تعدادی موکب نیز به صورت غیرثبت‌نامی در ایام اربعین حسینی به فعالیت پرداختند گفت: در کل تعداد موکب‌های فعال حدود ۱۸۰۰ موکب بوده است. جمشید گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا، درباره فعالیت‌های موکب‌های ایرانی در ایام اربعین حسینی اظهار کرد: امسال تقریبا 1670 موکب به صورت ثبت‌نامی و پروانه‌دار در مرزهای کشور، کربلا، نجف، سامرا، کاظمین، مصیب و مسیرهای پیاده‌روی اربعین به فعالیت پرداختند؛ ضمنا تعدادی موکب نیز به صورت غیرثبت‌نامی بودند که تعداد کلی همه موکب‌ها به حدود 1800 موکب رسید. وی با بیان اینکه تمام موکب‌ها در نقاط ذکر شده جمع‌آوری شده‌اند اظهار کرد: فقط تعدادی از موکب‌ها در مرز شلمچه برقرار است که این موکب‌ها نیز امروز (28 صفر) و بعد از خدمات جمع‌آوری می‌شوند. قائم مقام رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات افزود: موکب‌های مرز شلمچه نیز به دلیل حضور خارجی‌ها بوده است و تمامی خدمات در تمام نقاط به پایان رسیده است. گودرزی درباره اینکه موکب‌های ایرانی در کدام مسیرها و کدام نقاط بیشتر فعال بوده‌اند تصریح کرد: بیشترین تجمع موکب‌ها در شهر کربلا بود و در کاظمین، نجف و مسیرهای راهپیمایی اربعین نیز این موکب‌ها به فعالیت‌هایی همچون پخت غذا، اسکان و سایر خدمات می‌پرداختند. وی با بیان اینکه تعداد موکب‌ها در پایانه‌های مرزی نیز قابل توجه بود خاطر نشان کرد: موکب‌ها در پایانه‌های مرزی، پارکینگ‌ها و حتی ورودی شهرهایی به سمت پایانه‌های مرزی نیز فعال بوده است. قائم مقام رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات تصریح کرد: موکب‌هایی در مبادی ورودی به سمت پایانه‌های مرزی فعال بوده‌اند که از آن جمله می‌توان به راه‌اندازی موکب در استانهای ایلام، کرمانشاه، همدان، لرستان، مرکزی، قم و خوزستان نیز اشاره کرد. گودرزی توضیح داد: برخی موکب‌ها نیز در محل‌های ورود زائران اتباع بیگانه راه‌اندازی شده بود که این موکب‌ها در میرجاوه، آستارا و جلفا برای خارجی‌ها راه‌اندازی شد. وی درباره عزیمت برخی موکب‌ها به مناطق زلزله‌زده غرب کشور نیز اظهار کرد: برخی موکب‌ها که از کشور عراق بازگشته‌اند بعد از تجدید قوا به مناطق زلزله‌زده عزیمت می‌کنند و تعدادی از موکب‌ها نیز در حال حاضر در مناطق زلزله‌زده مشغول به خدمات‌رسانی همچون پخت غذای گرم هستند. امسال بیش از 2 میلیون و 300 هزار نفر از زائران ایرانی در ایام اربعین حسینی به عتبات عالیات سفر کرده‌اند.

جمشید گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا، درباره فعالیت‌های موکب‌های ایرانی در ایام اربعین حسینی اظهار کرد: امسال تقریبا 1670 موکب به صورت ثبت‌نامی و پروانه‌دار در مرزهای کشور، کربلا، نجف، سامرا، کاظمین، مصیب و مسیرهای پیاده‌روی اربعین به فعالیت پرداختند؛ ضمنا تعدادی موکب نیز به صورت غیرثبت‌نامی بودند که تعداد کلی همه موکب‌ها به حدود 1800 موکب رسید.

وی با بیان اینکه تمام موکب‌ها در نقاط ذکر شده جمع‌آوری شده‌اند اظهار کرد: فقط تعدادی از موکب‌ها در مرز شلمچه برقرار است که این موکب‌ها نیز امروز (28 صفر) و بعد از خدمات جمع‌آوری می‌شوند.

قائم مقام رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات افزود: موکب‌های مرز شلمچه نیز به دلیل حضور خارجی‌ها بوده است و تمامی خدمات در تمام نقاط به پایان رسیده است.

گودرزی درباره اینکه موکب‌های ایرانی در کدام مسیرها و کدام نقاط بیشتر فعال بوده‌اند تصریح کرد: بیشترین تجمع موکب‌ها در شهر کربلا بود و در کاظمین، نجف و مسیرهای راهپیمایی اربعین نیز این موکب‌ها به فعالیت‌هایی همچون پخت غذا، اسکان و سایر خدمات می‌پرداختند.

وی با بیان اینکه تعداد موکب‌ها در پایانه‌های مرزی نیز قابل توجه بود خاطر نشان کرد: موکب‌ها در پایانه‌های مرزی، پارکینگ‌ها و حتی ورودی شهرهایی به سمت پایانه‌های مرزی نیز فعال بوده است.

قائم مقام رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات تصریح کرد: موکب‌هایی در مبادی ورودی به سمت پایانه‌های مرزی فعال بوده‌اند که از آن جمله می‌توان به راه‌اندازی موکب در استانهای ایلام، کرمانشاه، همدان، لرستان، مرکزی، قم و خوزستان نیز اشاره کرد.

گودرزی توضیح داد: برخی موکب‌ها نیز در محل‌های ورود زائران اتباع بیگانه راه‌اندازی شده بود که این موکب‌ها در میرجاوه، آستارا و جلفا برای خارجی‌ها راه‌اندازی شد.

وی درباره عزیمت برخی موکب‌ها به مناطق زلزله‌زده غرب کشور نیز اظهار کرد: برخی موکب‌ها که از کشور عراق بازگشته‌اند بعد از تجدید قوا به مناطق زلزله‌زده عزیمت می‌کنند و تعدادی از موکب‌ها نیز در حال حاضر در مناطق زلزله‌زده مشغول به خدمات‌رسانی همچون پخت غذای گرم هستند.

امسال بیش از 2 میلیون و 300 هزار نفر از زائران ایرانی در ایام اربعین حسینی به عتبات عالیات سفر کرده‌اند.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید