امام حسین (ع) و اربعین محور و نماد وحدت در بین مذاهب دینی است

گفت و گو با امام جمعه شهرستان آق قلا
5/5

امام جمعه شهرستان آق قلا گفت: امام حسین (ع) و اربعین محور و نماد وحدت در بین مذاهب دینی هستند که وحدت ، یکپارچگی و انسجام را در بین مذاهب اسلامی ایجاد می کنند که در قرآن کریم و پیامبران الهی به آن سفارش زیادی شده است.

حاج عبدالحی آخوند میرزا علی در حاشیه همایش اربعین ،نماد محبت ادیان الهی و مذاهب اسلامی به امام حسین(ع) اظهار کرد: امام حسین (ع) مامن و محب همه مسلمانان اعم از تشیع و تسنن است.

وی با بیان اینکه اینجانب به عنوان یک طلبه اهل سنت اراده خاصی نسبت به اهل بیت پیامبر(ص) بویژه امام حسین(ع) دارم، تصریح کرد: دلیل اینکه همه مسلمانان امام حسین (ع) را دوست دارند این است که این امام در جهت ترویج دین و آرمان های مبین اسلام از بزرگترین سرمایه زندگی خود یعنی اهل بیت گذشت کردند و با رشادت و ایثارگری و حریت و آزادگی در مقابل کفر و ظلم ایستادگی و مقاومت کردند .

امام جمعه شهرستان آق قلا افزود: قیام امام حسین (ع) به جهت عمل به فریضه امربه معروف و نهی از منکر و اصلاح امور جدش پیامبر(ص) و جلوگیری از انحراف آنها صورت گرفت به همین خاطر است که سال به سال این شناخت بیشتر شده و مراسم اربعین باشکوهتر از سوی همه ادیان و مذاهب اسلامی برگزار می شود .

آخوند میرزا علی با بیان اینکه امام حسین (ع) و اربعین محور و نماد وحدت هستند، بیان داشت: در پیاده روی اربعین از کشورهای مختلف ، از ملیت ها و قومیت های مختلف شرکت می کنند که باعث تحقق شعار الحسین یجمعنا می شود و به نوعی وحدت ، یکپارچگی و انسجام را در بین مذاهب اسلامی ایجاد می کند که در قرآن کریم و پیامبران الهی به ان سفارش زیادی شده است.

مدیر و موسس حوزه علمیه آق قلا افزود: وظیفه همه ما است که در مراسم اربعین با حضور باشکوه و گسترده شرکت داشته باشیم و نقشه های پلید دشمنان را نقش برآب کنیم.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید