اعلام فراخوان نام‌نویسی دوره آموزشی مبلغان اربعین

5/5

فراخوان نام‌نویسی در دوره آموزشی مبلغان ویژه پیاده‌روی اربعین حسینی همچنین دوره آموزشی طلاب زائر اربعین از سوی شورای سیاست‌گذاری تبلیغ اربعین حسینی اعلام شد.

فراخوان نام‌نویسی در دوره آموزشی مبلغان ویژه پیاده‌روی اربعین حسینی همچنین دوره آموزشی طلاب زائر اربعین از سوی شورای سیاست‌گذاری تبلیغ اربعین حسینی اعلام شد. به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل جامعه الزهراء(س)، فراخوان نام‌نویسی در دوره آموزشی مبلغان ویژه پیاده‌روی اربعین حسینی همچنین دوره آموزشی طلاب زائر اربعین از سوی شورای سیاست‌گذاری تبلیغ اربعین حسینی اعلام شد. بر اساس این گزارش، حسن خلق و تعامل، آراستگی ظاهری و رعایت شئون روحانیت، سلامت جسمانی و توانایی فعالیت در عرصه‌های متنوع تبلیغ اربعین به‌ خصوص پیاده‌روی، حداکثر سن ۵۰ سال، دارا بودن گذرنامه دارای اعتبار هنگام نام‌نویسی (شش ماه اعتبار گذرنامه از زمان اعزام را داشته باشد) از شرایط نام‌نویسی در این دوره آموزشی است. همچنین، تشرف حداقل یک سفر به عتبات عالیات (زائر یا مبلغ )، شرکت در جلسات آموزشی و سازمان‌دهی قبل از اعزام، تعهد به حضور تمام‌وقت در مکان‌های تعیین‌شده در تاریخ تعیین‌شده در مدت مأموریت، رعایت و پذیرش قوانین و مقررات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و نهاد اعزام کننده در کلیه مراحل تبلیغ اربعین و رعایت قوانین و مقررات دولت میزبان از شرایط نام‌نویسی در دوره آموزشی اربعین به شمار می‌روند. گفتنی است، طلاب دارای سابقه تبلیغ در پیاده‌روی اربعین حسینی و آشنا با زبان‌های خارجی به‌ویژه زبان عربی، طلاب دارای سابقه تبلیغ، روحانیان کاروان حج و زیارت، همچنین گروه‌های تبلیغی فعال و جهادی و افرادی که دوره‌های آموزش تخصصی مرتبط را گذرانده‌اند در اولویت هستند. از امتیازات شرکت در این دوره آموزشی می‌توان به ارائه گواهی دوره آموزشی، ارائه بسته‌های فرهنگی و آموزشی، ثبت در سوابق تبلیغی ویژه، بیمه، ویزا، ایاب و ذهاب و اولویت در جذب به‌عنوان روحانی عتبات عالیات اشاره کرد. پیگیری دریافت مجوز خروج از طریق امور مشمولین مرکز مدیریت حوزه علمیه بر عهده طلاب و مبلغان است. طلاب و مبلغان علاقه‌مند به شرکت در دوره آموزشی اربعین می‌توانند تا ۳۱ شهریور به سامانه اینترنتی کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین به نشانی http://mobalegh.alarbaeen.ir/‎ مراجعه کنند. گفتنی است، این دوره آموزشی شامل پنج بخش مبلغان افتخاری کمیته فرهنگی اربعین اعزامی از قم، مبلغان افتخاری موکب‌ها اعزامی از استان‌ها، مبلغه‌های افتخاری کمیته فرهنگی اربعین حسینی، مبلغان افتخاری طلاب زائر آقا، مبلغان افتخاری طلاب زائر خانم است که طلاب و مبلغان پس از مراجعه به سامانه اینترنتی کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین برای نام‌نویسی بخش موردنظر خود را انتخاب می‌کنند. این دوره آموزشی در بازه زمانی ۱۵ تا ۳۰ مهر ماه برگزار می‌شود و اعزام‌ها نیز با توجه به مأموریت‌های متفاوت از سوم ماه صفر صورت می‌گیرد. درصورتی‌که طلاب متقاضی در دوره بیش از میزان نیاز باشد افراد بر اساس اولویت‌های اعلامی و زمان نام‌نویسی انتخاب می‌شوند؛ گذرنامه و مدارک موردنیاز نیز پس از انتخاب مبلغان از سوی شورای سیاست‌گذاری تبلیغ اربعین حسینی دریافت می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل جامعه الزهراء(س)، فراخوان نام‌نویسی در دوره آموزشی مبلغان ویژه پیاده‌روی اربعین حسینی همچنین دوره آموزشی طلاب زائر اربعین از سوی شورای سیاست‌گذاری تبلیغ اربعین حسینی اعلام شد.
بر اساس این گزارش، حسن خلق و تعامل، آراستگی ظاهری و رعایت شئون روحانیت، سلامت جسمانی و توانایی فعالیت در عرصه‌های متنوع تبلیغ اربعین به‌ خصوص پیاده‌روی، حداکثر سن ۵۰ سال، دارا بودن گذرنامه دارای اعتبار هنگام نام‌نویسی (شش ماه اعتبار گذرنامه از زمان اعزام را داشته باشد) از شرایط نام‌نویسی در این دوره آموزشی است.
همچنین، تشرف حداقل یک سفر به عتبات عالیات (زائر یا مبلغ )، شرکت در جلسات آموزشی و سازمان‌دهی قبل از اعزام، تعهد به حضور تمام‌وقت در مکان‌های تعیین‌شده در تاریخ تعیین‌شده در مدت مأموریت، رعایت و پذیرش قوانین و مقررات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و نهاد اعزام کننده در کلیه مراحل تبلیغ اربعین و رعایت قوانین و مقررات دولت میزبان از شرایط نام‌نویسی در دوره آموزشی اربعین به شمار می‌روند.
گفتنی است، طلاب دارای سابقه تبلیغ در پیاده‌روی اربعین حسینی و آشنا با زبان‌های خارجی به‌ویژه زبان عربی، طلاب دارای سابقه تبلیغ، روحانیان کاروان حج و زیارت، همچنین گروه‌های تبلیغی فعال و جهادی و افرادی که دوره‌های آموزش تخصصی مرتبط را گذرانده‌اند در اولویت هستند.
از امتیازات شرکت در این دوره آموزشی می‌توان به ارائه گواهی دوره آموزشی، ارائه بسته‌های فرهنگی و آموزشی، ثبت در سوابق تبلیغی ویژه، بیمه، ویزا، ایاب و ذهاب و اولویت در جذب به‌عنوان روحانی عتبات عالیات اشاره کرد.
پیگیری دریافت مجوز خروج از طریق امور مشمولین مرکز مدیریت حوزه علمیه بر عهده طلاب و مبلغان است.
طلاب و مبلغان علاقه‌مند به شرکت در دوره آموزشی اربعین می‌توانند تا ۳۱ شهریور به سامانه اینترنتی کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین به نشانی http://mobalegh.alarbaeen.ir/‎ مراجعه کنند.
گفتنی است، این دوره آموزشی شامل پنج بخش مبلغان افتخاری کمیته فرهنگی اربعین اعزامی از قم، مبلغان افتخاری موکب‌ها اعزامی از استان‌ها، مبلغه‌های افتخاری کمیته فرهنگی اربعین حسینی، مبلغان افتخاری طلاب زائر آقا، مبلغان افتخاری طلاب زائر خانم است که طلاب و مبلغان پس از مراجعه به سامانه اینترنتی کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین برای نام‌نویسی بخش موردنظر خود را انتخاب می‌کنند.
این دوره آموزشی در بازه زمانی ۱۵ تا ۳۰ مهر ماه برگزار می‌شود و اعزام‌ها نیز با توجه به مأموریت‌های متفاوت از سوم ماه صفر صورت می‌گیرد.
درصورتی‌که طلاب متقاضی در دوره بیش از میزان نیاز باشد افراد بر اساس اولویت‌های اعلامی و زمان نام‌نویسی انتخاب می‌شوند؛ گذرنامه و مدارک موردنیاز نیز پس از انتخاب مبلغان از سوی شورای سیاست‌گذاری تبلیغ اربعین حسینی دریافت می‌شوند.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید