اسکان ۲۵۰ هزار زائر اربعین در مصلای قدس قم.

سال گذشته ۱۲۳ هزار زائر در مصلای قدس اسکان یافتند که ۴۳ هزار تن از آنان را زائران کشورهای خارجی شامل میشدند.
5/5

جانشین فرماندهی سپاه علی بن ابیطالب قم(ع) با اشاره به آمادگی قرارگاه اربعین در مصلای قدس برای اسکان زائران گفت: زیرساخت های لازم برای اسکان ۲۵۰ هزار زائر در این مکان ایجاد شده‌است.

سرهنگ پاسدار احمد بیطرفان عصر سه‌شنبه درجلسه ستاد اربعین قم درسالن محراب حرم مطهر حضرت معصومه(س) بیان کرد: سال گذشته ۱۲۳ هزار زائر در مصلای قدس اسکان یافتند که ۴۳ هزار تن از آنان را زائران کشورهای خارجی شامل میشدند.

وی افزود:‌ طبق رصدهای انجام گرفته امسال تعداد زائران کشور پاکستان برای شرکت در پیاده روی اربعین تا ۳ برابر افزایش یافته است.

جانشین فرماندهی سپاه علی بن ابیطالب قم(ع) ادامه داد: پیش بینی میشود امسال ۱۰۰هزار زائر پاکستانی وارد ایران شده و در ادامه مسیر در مصلای قدس قم اسکان پیدا کنند.

وی گفت: مصلای قدس با حضور ۸۰۰ خادم به صورت شبانهروزی به مدت یک ماه آماده خدماترسانی به زائران خارجی و ایرانی پیادهروی اربعین است.

بیطرفان اظهار داشت: در اربعین سال گذشته بیش از ۷۵ هزار زائر ایرانی به مدت یک شب در قم و اغلب در مصلی قدس اسکان پیدا کردند، اولویت اسکان در مصلی قدس و قرارگاه اربعین قم با زائران خارجی است.

وی بیان کرد: درموکب سپاه استان قم درشهر کربلا نیز هر روز ۲ هزار زائر اسکان داده شده و از خدمات این موکب بهره مند خواهند شد.

وی درادامه گفت:‌درایام اربعین ظرفیتهای حمل و نقل جاده ای سپاه قم برای جابه جایی زائران به کار گرفته میشود.

بیطرفان در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: ۲۷۰ بسیجی برای حضور و ارتقای مباحث انتظامی و امنیتی در مصلای قدس به مدت یک ماه ساماندهی شده اند.

وی همچنین گفت: ۱۵۰ روحانی پاکستانی برای تاثیر گذاری فرهنگی درقرارگاه اربعین در مصلای قدس حضور خواهند داشت.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید