برنامه ویژه برای متکدیان در ایام اربعین

باتوجه به بازگشایی مرز خسروی و تردد زائران اربعین حسینی (ع)، متکدیان استان‌ جمع‌آوری می‌شوند.
5/5

«علیرصا گودرزی» روز سه شنبه در نشست ساماندهی متکدیان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: اربعین فرصتی برای تمام استان است که باید به خوبی از آن استفاده کنیم.

وی افزود: باید چهره زیبای استان کرمانشاه را به مسافران اربعین حسینی (ع) نشان دهیم و اجازه ندهیم‌ متکدیان چهره استان را تخریب کنند.
مدیرکل اجتماعی استانداری کرمانشاه اعلام کرد: ۳۰۰ نفر از معتادین متجاهر و ۲۰۰ نفر از متکدیان در ایام اربعین در سطح استان باید ساماندهی شوند.
گودرزی با بیان اینکه شهرداری باید ساماندهی متکدیان در این ایام را بر عهده بگیرد، افزود: متکدیان در صورت فراهم بودن فضا در اردوگاه چشمه سفید ساماندهی کنیم.
وی ادامه داد: جمع آوری متکدیان سطح استان را نیروی انتظامی انجام خواهد داد و فرمانداری، شهرداری و بهزیستی آنان را ساماندهی میکنند.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه نزدیک به پنج درصد متکدیان استان واقعا نیازمند هستند، گفت: امیدواریم با اجرای طرح جمع اوری متکدیان در ایام اربعین نیازمندان واقعی شناسایی و ساماندهی شوند.
گودرزی یادآور شد: شهرداری ها و بهزیستی برای نگهداری از متکدیان در این ایام از گرم خانه های سطح استان نیز کمک بگیرند.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری ادامه داد: تمام دستگاه های اجرایی باید در راستای دستورالعمل های صادر شده وظایف خود را در راستای خدمات دهی به زائران بخوبی انجام‌ دهند.
به گفته گودرزی، در راستای افزایش ظرفیت کمپ های ساماندهی معتادان متجاهر، ۲ پروژه تکمیل ستاد صیانت کنگاور و افزایش ۲۰۰ نفری ظرفیت سالن جنب اردوگاه ترک اعتیاد ماده ۱۶ را در دستور کار استانداری است.
سرقت های خرد توسط معتادان
همچنین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر کرمانشاه در این نشست با تاکید بر ساماندهی معتادان متجاهر و متکدیان گفت: با توجه به اینکه بخش اعظمی از سرقت های خرد در استان توسط معتادان متجاهر و افراد متکدی انجام می شود، جمع آوری این افراد را امری ضروری دانست.
علی شمشیری افزود: ظرفیت اردوگاه های استان کرمانشاه برای نگهداری از متکدیان و معتادان متجاهر محدود است از این رو باید علاوه بر افزایش ظرفیت نگهداری زمینه بهبود و بازگشت معتادان به جامعه فراهم شود تا دوباره به کمپ های ترک اعتیاد باز نگردند.
طبق آمار غیررسمی، در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۵۰ هزار معتاد وجود دارد.
تردد از خسروی
امسال چهار مرز خسروی، مهران، چزابه و شلمچه برای تردد زائران اربعین حسینی باز است.
مرز خسروی به عنوان نزدیکترین مسیر عبور زوار عتبات‌عالیات به عراق مطرح بوده که بعد از سالها انتظار ۱۵ شهریور امسال با حضور وزرای کشور ایران و عراق بازگشایی شد، به همین جهت مسئولان استان تمام تلاش خود را برای میزبانی هرچه بهتر از زوار به کار گرفته اند.
مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد پایتخت کشور عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد، عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز شد و در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.
براساس اعلام ستاد اربعین کشور، خدمات دهی به زائران در قالب موکب ها در داخل کشور از ۱۳ تا ۳۰ مهرماه و در داخل عراق از ۱۶ تا ۲۷ مهر ماه برنامه ریزی شده است.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید