۱۹ هزار روادید برای زائران اربعین استان مرکزی صادر شد

5/5

مدیر حج و زیارت استان مرکزی گفت: حدود ۲۱ هزار نفر از نقاط مختلف این استان برای شرکت در آیین پیاده روی اربعین نام نویسی کردند که برای ۱۹ هزار نفر آنان روادید صادر شده است.

مدیر حج و زیارت استان مرکزی گفت: حدود ۲۱ هزار نفر از نقاط مختلف این استان برای شرکت در آیین پیاده روی اربعین نام نویسی کردند که برای ۱۹ هزار نفر آنان روادید صادر شده است. به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، وحید اسکندری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای صدور روادید مراحل ویژه‌ای انجام شده و باید بر اساس ساز و کارهای قانونی و تکمیل مدارک مورد نیاز انجام شود و اگر کوچکترین نقصی در پرونده و مدارک افراد وجود داشته باشد سفارت عراق از صدور روادید خودداری می‌کند. وی افزود: امسال از نیمه دوم مهرماه حدود 21 هزار نفر از نقاط مختلف استان مرکزی برای شرکت در آیین پیاده‌روی اربعین نام نویسی کردند که تاکنون برای 19 هزار نفر آنان روادید صادر شده است. مدیر حج و زیارت استان مرکزی تصریح کرد: تاکنون حتی یک زائر هم بدون روادید وارد خاک عراق نشده و اگر فردی بدون روادید وارد عراق شود به عنوان مجرم شناخته شده و از سه تا 36 ماه زندانی برای او در نظر گرفته می‌شود. اسکندری بیان کرد: روادید زائران استان مرکزی از کنسولگری عراق در قم صادر می‌شود و این در حالی است که این فرآیند به روز سانی شده و به محض تکمیل پرونده متقاضیان تا پایان روز روادید صادر می‌شود. وی ادامه ادامه داد: هزینه صدور روادید برای هر نفر 40 دلار و برای سفر به عتبات عالیات و شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی داشتن گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار الزامی است. مدیر حج و زیارت استان مرکزی خاطرنشان کرد: هم استانی‌ها باید برای تسهیل در روند صدور روادید مدارک خود را هر چه سریع‌تر به دفاتر مجاز ثبت نام ارائه کرده و پرونده خود را برای این فرآیند کامل کنند. اسکندری عنوان کرد: سال گذشته 23 هزار و 500 نفر از استان مرکزی در آیین پیاده روی اربعین حسینی شرکت کردند که پیش‌بینی می‌شود امسال این تعداد به 30 هزار نفر برسد. وی اضافه کرد: خدمات‌رسانی به زائران و شرکت‌کنندگان در آیین معنوی پیاده‌روی اربعین حسینی از یک هفته قبل از اربعین آغاز و تا چند روز بعد هم ادامه دارد.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، وحید اسکندری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای صدور روادید مراحل ویژه‌ای انجام شده و باید بر اساس ساز و کارهای قانونی و تکمیل مدارک مورد نیاز انجام شود و اگر کوچکترین نقصی در پرونده و مدارک افراد وجود داشته باشد سفارت عراق از صدور روادید خودداری می‌کند.

وی افزود: امسال از نیمه دوم مهرماه حدود 21 هزار نفر از نقاط مختلف استان مرکزی برای شرکت در آیین پیاده‌روی اربعین نام نویسی کردند که تاکنون برای 19 هزار نفر آنان روادید صادر شده است.

مدیر حج و زیارت استان مرکزی تصریح کرد: تاکنون حتی یک زائر هم بدون روادید وارد خاک عراق نشده و اگر فردی بدون روادید وارد عراق شود به عنوان مجرم شناخته شده و از سه تا 36 ماه زندانی برای او در نظر گرفته می‌شود.

اسکندری بیان کرد: روادید زائران استان مرکزی از کنسولگری عراق در قم صادر می‌شود و این در حالی است که این فرآیند به روز سانی شده و به محض تکمیل پرونده متقاضیان تا پایان روز روادید صادر می‌شود.

وی ادامه ادامه داد: هزینه صدور روادید برای هر نفر 40 دلار و برای سفر به عتبات عالیات و شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی داشتن گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار الزامی است.

مدیر حج و زیارت استان مرکزی خاطرنشان کرد: هم استانی‌ها باید برای تسهیل در روند صدور روادید مدارک خود را هر چه سریع‌تر به دفاتر مجاز ثبت نام ارائه کرده و پرونده خود را برای این فرآیند کامل کنند.

اسکندری عنوان کرد: سال گذشته 23 هزار و 500 نفر از استان مرکزی در آیین پیاده روی اربعین حسینی شرکت کردند که پیش‌بینی می‌شود امسال این تعداد به 30 هزار نفر برسد.

وی اضافه کرد: خدمات‌رسانی به زائران و شرکت‌کنندگان در آیین معنوی پیاده‌روی اربعین حسینی از یک هفته قبل از اربعین آغاز و تا چند روز بعد هم ادامه دارد.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید