۱۶۰ تُن دارو ویژه اربعین به عراق ارسال می‌شود

۱۵ تریلی دارو به عراق ارسال می‌شود .
5/5

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر کشور اعلام کرد: امسال ۱۶۰ تن دارو در قالب ۱۵ تریلی به عراق ارسال می‌شود و اعزام‌های خادمان زائران اربعین از امروز آغاز می‌شود و تا سوم آبان ماه ادامه دارد.

همایش هماهنگی نیروهای اعزامی از هلال احمر خراسان رضوی برای خدمت در اربعین حسینی ۹۸ با حضور محمدتقی حلی‌ساز، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر کشور امروز در سالن شهدای امدادگر مشهد برگزار شد.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت کشور در مشهد در این همایش گفت: همانگونه که در حج امسال شاهد رشد ۳۰ درصدی تعداد زائران‌ بودیم برای زوار اربعین حسینی نیز همانند تاسوعا و عاشورا، پیش‌بینی ما افزایش تعداد زائران است

محمدتقی حلی‌ساز افزود: بیش از ۲۵۰۰ نفر در عملیات خدمت‌رسانی جمعیت هلال احمر ایران به زائران پیاده اربعین حسینی ۹۸ خدمت‌رسانی می‌کنند که از این تعداد ۱۷۲ نفر از خراسان رضوی هستند و هر نفر به‌مدت ۱۴ تا ۲۰ روز در عتبات خدمت‌رسانی می‌کند.

وی بیان کرد: امسال ۷ پایگاه در مسیر نجف به کربلا و ۳ پایگاه در مرز خسروی برای خدمت به زائران اضافه می‌شود و افزایش ۴۰ درصدی خدمات و نیروهای امدادی را داشته‌ایم و برای اولین بار دو پایگاه به‌صورت استانی توسط جمعیت هلال احمر خراسان رضوی مدیریت می‌شود که در درمانگاه نبا در شهر نجف اشرف و در عمود ۱۰۹۲ در ۱۵ کیلومتری مسیر نجف اشرف به کربلای معلی قرار دارد.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت کشور با بیان اینکه امدادگران استان‌ها به‌صورت مستقیم از استان خودشان به عراق اعزام می‌شوند و همچون سال‌های قبل نیازی به حضور نیروها در تهران نیست، خاطرنشان کرد: در این عملیات ۱۶۰ تن دارو در قالب ۱۵ تریلی به عراق ارسال می‌شود و اعزام‌های خادمان زائران اربعین از امروز آغاز می‌شود و تا سوم آبان ماه ادامه دارد.

حلی‌ساز با بیان اینکه مراکز درمانی هلال احمر، مجهز هستند و در ایام اربعین به‌صورت شبانه‌روزی فعال می‌شوند، گفت: برای بیماران خاص ۴۰ آمبولانس و ۱۵ دستگاه اتوبوس آمبولانس پیش‌بینی شده تا در صورت نیاز بیماران را سریع به ایران بازگردانند.

وی افزود: در حج ۹۸ در مجموع ۷۶۰ هزار خدمت شامل اکو، ویزیت، بستری، سونوگرافی و غیره ارائه شد و نسبت به سال گذشته افزایش رضایت‌مندی را بدون حتی یک مورد اعتراض داشتیم و ۴ مرکز در مکه، ۵ مرکز در مدینه و ۳ بیمارستان در مکه، مدینه و منا در اختیار کاروان‌های ایرانی بود.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت کشور از به‌کارگیری تعداد ۴۰ نفر از منتخبان جوان جمعیت هلال احمر از سازمان جوانان برای ارائه خدمات اولیه درمانی در مناطق پرازدحام و مسیرهای حرکت زائران در اربعین امسال خبر داد.

حضور ۱۷۰ نیروی امدادی هلال احمر خراسان رضوی در پیاده‌روی اربعین

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در این همایش گفت: امسال ۹۶ نفر از طرف جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در درمانگاه نبا شهر نجف اشرف و ۵۹ نفر نیز در عمود ۱۰۹۲ در مسیر نجف اشرف به کربلای معلی به همراه یک دستگاه آمبولانس، یک تریلی امدادی و ۱۵ نفر نیروی امدادگر در عملیات امدادی اربعین حسینی به زائران پیاده حسینی خدمت‌رسانی می‌کنند.

سیدمجتبی احمدی با اشاره به ماموریت ویژه جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در دهه آخر ماه صفر، بیان کرد: در مرحله بعد و در ایام دهه شفاعت ۱۳۰۰ نفر در ۶ محور مواصلاتی به مشهد به بیش از ۳۵۰ هزار زائر پیاده رضوی و در بیش از ۱۲۰ پایگاه امدادی با مشارکت ۲۳ استان کشور در قالب طرح همسفران خورشید به زائران پیاده امام رضا(ع) خدمت‌رسانی می‌کنند.

ثبت‌نام ۹۰ هزار نفر از خراسان رضوی در سامانه سماح

مدیرکل حج و زیارت خراسان رضوی نیز در این همایش گفت: عاشورا به سبب احیای ارزش‌های نبوی و علوی بود و اربعین پاسداری و زنده‌نگه‌داشتن این ارزش‌ها است و بحمدالله شور و دلدادگی حسینی در راهپیمایی عظیم و میلیونی اربعین حسینی که جمع قابل توجهی از آنان زوار ایرانی و خراسانی هستند به‌خوبی دیده می‌شود.

جواد شاد با اشاره به اینکه زوار اربعین از همه لحاظ و شرایط بسیار متفاوت‌تر از زوار حج هستند، افزود: در اربعین امسال باتوجه به حذف و برداشته‌شدن ویزا، حضور بیش از ۳ میلیون نفر از ایران در کربلای معلی پیش‌بینی شده و تاکنون یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۹۰ هزار نفر از خراسان رضوی هستند.

وی بااشاره به خدمات جمعیت هلال احمر در عملیات اربعین حسینی اظهار کرد: در این راهپیمایی عظیم و میلیونی امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر که همراهی این کاروان را دارند کاری زینبی انجام می‌دهند و این توفیق نصیب و روزی هر فردی نمی‌شود.

گفتنی است، در بخشی از این همایش، عوامل درمانی و امدادی اعزامی از خراسان رضوی به ارائه پرسش‌های خود از رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت و نیز علی حیدری، معاون عتبات این مرکز پرداختند و کربلایی جمال مقدم از ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت نیز به مدیحه‌سرایی در وصف زائران اربعین حسینی پرداخت.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید