چه زمانی سفر به عتبات عالیات برقرار می شود؟

معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با اعلام تدوین پروتکل بهداشتی ویژه سفر به عتبات عالیات، گفت: در صورت تأیید این پروتکل سفر زیارتی به عراق با کاروان‌های سازمان حج و زیارت انجام می‌شود.
5/5

طی هفته‌های اخیر خبر‌هایی مبنی بر گفتگو بین مسئولان ایرانی و عراقی برای از سرگیری سفر‌های عتبات عالیات منتشر شد. این اخبار در حالی منتشر شد که مرز‌های زمینی بین دو کشور همچنان بسته است، اما مرز هوایی باز است و سفر هوایی بین دو کشور انجام می‌شود. برای بررسی جزئیات این اخبار خبرگزاری ایکنا گفت‌وگویی با حجت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی، معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

عراق فعلا ویزای زائری صادر نمی‌کند

– دو پرواز در هفته به عراق صورت می‌گیرد که زیارتی نیستند. عراق هم ویزای زائری صادر نمی‌کند؛ افرادی که از ایران به عراق سفر می‌کنند دانشجو، طلبه، مهندسان و شاغلان در ستاد بازسازی عتبات عالیات و یا افرادی هستند که پدر یا مادر عراقی دارند و برای دیدار آن‌ها می‌روند.

– عراقی‌هایی هم که به ایران می‌آیند اغلب در ایران نوبت دکتر دارند و روند درمان خود را پیگیری می‌کنند که سفارت ایران ویزای سلامت برای این افراد صادر می‌کند.

تدوین پروتکل بهداشتی ـ زیارتی برای سفر به عراق

– پروتکل بهداشتی ـ زیارتی برای سفر به عراق تدوین شده که از مفاد این پروتکل اعزام زائران از شهر‌های زرد و سفید، تعیین شرط سنی برای زائران، تزریق واکسن، داشتن تست منفی کرونا و … است که این پروتکل به وزارت بهداشت ایران و عراق ارائه شده است.

– در صورتی که این پروتکل تصویب شود و آمار فوتی‌ها در ایران نیز کاهش پیدا کند امیدواریم بتوانیم سفر ایمنی را برای مردم دو کشور فراهم کنیم.

سفر به عتبات عالیات فقط با به تزریق واکسن

– برقراری سفر به عتبات عالیات منوط به تزریق واکسن خواهدبود. سلامت زائر برای ما از همه چیز مهم‌تر است و البته باید پروتکل بهداشتی را ستاد ملی کرونای ایران و وزارت بهداشت عراق تصویب کنند.

کاروان‌های آزادبر اعزام نخواهند داشت

– در صورت برقراری سفر زیارتی به عتبات عالیات نیز این سفر‌ها به صورت کاروان‌های زیر نظر سازمان حج و زیارت خواهد بود و کاروان‌های آزادبر اعزام نخواهند داشت.

– بر این اساس هتل‌هایی که زیر نظر سازمان حج و زیارت هستند و مسائل بهداشتی در آن‌ها رعایت می‌شود میزبان زائران ایرانی در عراق خواهند بود.

منبع: فارس

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید