پیاده روی اربعین «کاترین» را شوکه کرد

5/5

خانم کاترین شاکدام فعال رسانه ای مسلمان انگلیسی که به دعوت کمپین “حسین عشق بین المللی” و کنفرانس افق نو در پیاده روی اربعین امسال شرکت کرده بود، مقاله ای در پایگاه مشهور هافینگتون پست منتشر کرد.

خانم کاترین شاکدام فعال رسانه ای مسلمان انگلیسی که به دعوت کمپین “حسین عشق بین المللی” و کنفرانس افق نو در پیاده روی اربعین امسال شرکت کرده بود، مقاله ای در پایگاه مشهور هافینگتون پست منتشر کرد. به گزارش افکارنیوز، خانم کاترین شاکدام فعال رسانه ای مسلمان انگلیسی که به دعوت کمپین “حسین عشق بین المللی” و کنفرانس افق نو در پیاده روی اربعین امسال شرکت کرده بود، پس از باز گشت از عراق مقاله ای در پایگاه مشهور هافینگتون پست منتشر کرد. ترجمه این مقاله چنین است: زیارت دل: اربعین؛ بهترینی که اسلام پیش رو می‌نهد زیارتی که برای بسیاری ناشناخته است و پیام آن برای بسیاری از نخبگانی که حقایقی خودساخته حول آن شکل داده‌اند، آزاردهنده است. عظیم‌ترین زیارت در عراق که میلیون‌ها مرد، زن، و کودک را در این نوامبر گرد هم آورد.طبق اعلام دفتر نخست‌وزیری عراق، امسال دست کم 14 میلیون نفر عازم شهر مقدس کربلا شدند تا بار دیگر شهادت امام حسین (ع) –نوه پیامبر اسلام- را گرامی بدارند. با توجه به اینکه عراق همین چند ماه پیش در محاصره داعش قرار داشت، کمتر کسی می‌تواند شکوه و شگفتی این چنین شاهکاری را درک کند. آری، زیارت اربعین چیزی فراتر از فریاد پیروزی بر وحشت و ظلم است؛ و همچنان جلوه‌ای دگر از پارسایی مذهبی. اربعین بهترین چیزهایی است که اسلام پیش رو می‌نهد: دعوت همه بشریت به صلح و وعده این که در مقابل هر تعدی و ظلم، یک صدا به دادخواهی برخواهد خاست.

به گزارش افکارنیوز، خانم کاترین شاکدام فعال رسانه ای مسلمان انگلیسی که به دعوت کمپین “حسین عشق بین المللی” و کنفرانس افق نو در پیاده روی اربعین امسال شرکت کرده بود، پس از باز گشت از عراق مقاله ای در پایگاه مشهور هافینگتون پست منتشر کرد.

ترجمه این مقاله چنین است:

زیارت دل: اربعین؛ بهترینی که اسلام پیش رو می‌نهد

زیارتی که برای بسیاری ناشناخته است و پیام آن برای بسیاری از نخبگانی که حقایقی خودساخته حول آن شکل داده‌اند، آزاردهنده است. عظیم‌ترین زیارت در عراق که میلیون‌ها مرد، زن، و کودک را در این نوامبر گرد هم آورد.طبق اعلام دفتر نخست‌وزیری عراق، امسال دست کم 14 میلیون نفر عازم شهر مقدس کربلا شدند تا بار دیگر شهادت امام حسین (ع) –نوه پیامبر اسلام- را گرامی بدارند.

با توجه به اینکه عراق همین چند ماه پیش در محاصره داعش قرار داشت، کمتر کسی می‌تواند شکوه و شگفتی این چنین شاهکاری را درک کند. آری، زیارت اربعین چیزی فراتر از فریاد پیروزی بر وحشت و ظلم است؛ و همچنان جلوه‌ای دگر از پارسایی مذهبی. اربعین بهترین چیزهایی است که اسلام پیش رو می‌نهد: دعوت همه بشریت به صلح و وعده این که در مقابل هر تعدی و ظلم، یک صدا به دادخواهی برخواهد خاست.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید