پناهندگان برای سفر اربعین در سایت سماح ثبت‌نام کنند

مدیرکل اموراتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور گفت: پناهندگان برای سفر به عراق جهت شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی(ع) از طریق دفاتر کفالت و ثبت‌نام در سامانه سماح اقدام کنند.
5/5

به گزارش ستاد راهنمای زائر به نقل از برنا، «مهدی محمودی»، مدیرکل اموراتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور، گفت: با توجه به اهمیت مراسم اربعین و راهپیمایی عظیم عاشقان حسینی (ع) در توافق میان جمهوری اسلامی ایران و کشور عراق صدور روادید برای حضور شهروندان ایرانی در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی(ع) به صورت موقت حذف شد.

وی افزود: از آنجایی که بسیاری از پناهندگان در ایران، جزو عاشقان و دلدادگان امام حسین (ع) هستند و شرکت در مراسمی چون راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی (ع) یکی از آرزوهای بزرگ آنهاست با تلاش اداره کل اموراتباع و مهاجرین خارجی امسال پناهندگان نیز همچون ایرانی ها عازم این سفر معنوی شوند.

محمودی با اشاره به این که برای سفر به عراق جهت شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی(ع)، از طریق دفاتر کفالت و ثبت‌نام در سامانه سماح اقدام کنند، افزود: با هماهنگی های انجام شده در اربعین امسال به صورت ویژه سفر به عراق برای پناهندگان، همانند شهروندان ایران بدون روادید خواهد بود و دفترچه سفر توسط نیروی انتظامی صادر می‌شود.

وی بیان کرد: همانند سال‌های قبل، متقاضیان می‌توانند از طریق دفاتر خدمات اتباع خارجی در سامانه سماح ثبت‌نام کنند و شیوه‌نامه این تصمیم به دفاتر خدمات اتباع خارجی ابلاغ می شود.

محمودی اضافه کرد: یکی دیگر از تسهیلاتی که برای مهاجران در نظر گرفته ایم، این است که با همان دفترچه‌ های اقامتی که در دست دارند برای ثبت نام و عزمیت به کربلا اقدام کنند و احتیاجی به دفترچه جدید ندارند.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید