پلیس راه کشور با تمامی تجهیزات به زائران اربعین خدمت رسانی می کند

لازمه تردد ایمن زائران حسینی(ع) ، ایمن سازی و کسب استاندارد های لازم است.
5/5

سردار تیمور حسینی در همایش زائریاران اربعین حسینی(ع) و پیشگیری از سوانح ترافیکی در ایلام اظهار داشت: اربعین حسینی(ع)یک ماموریت عظیم ، دینی ، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، انتظامی، عمرانی، ترافیکی ، امنیتی، امدادی و خدماتی است و اگر تفکر جمعی و اقدام به موقع دستگاه های مختلف و همپوشانی ، همدلی و همکاری نباشد قطعاً موفقیتی حاصل نخواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حوزه ترافیک و عوامل دخیل در آن اشاره کرد و گفت: ما برای داشتن امنیت ترافیکی نیازمند ابزار و انسان های هوشمند هستیم.

وی افزود: برای تولید هر ابزاری نیازمند یک سری مواد اولیه هستیم و زیربنای اولیه تولید امنیت ترافیکی، انسان هوشمند است که بایستی تلاش کند باور و تفکر قوی داشته باشد.

این مقام انتظامی کشور یادآور شد: دومین ماده اولیه تولید امنیت ترافیکی، راه است و ماباید آن را در اختیار کاربر ترافیک قرار دهیم راه است که علاوه بر ایمن بودن و داشتن استانداردهای لازم، بخشنده باشد.

وی افزود: سومین ماده اولیه تولید امنیت ترافیکی،وسیله نقلیه است که اولاً خودرو ایمن می تواند از بسیاری از حوادث پیشگیری کند و ثانیاً در صورت تصادف،از راننده و سرنشین محافظت می کند.

سردار حسینی تصریح کرد: یکی از علت های وقوع حوادث، نبود باور در بین کاربران از جمله رانندگان، سرنشین و عابر پیاده در ایفای نقش برای جلوگیری از حوادث رانندگی است.

وی گفت : نقش راه ها در جلوگیری از کاهش تصادفات برکسی پوشیده نیست و لازمه تردد ایمن زائران حسینی(ع) ، ایمن سازی و کسب استاندارد های لازم است.

رئیس پلیس راه کشور خاطرنشان کرد: ما نمی توانیم امیدوار باشیم روزی به سطحی دست یابیم که به صورت کامل خطا های انسانی را از بین ببریم به این علت که خطای انسانی اجتناب ناپذیر است اما می‌توان با استفاده از خودروهای ایمن و تربیت کاربران هوشمند، تا میزان بالایی از حوادث رانندگی جلوگیری کنیم.

وی به لزوم تولید خودروهای ایمن در کشور اشاره کرد و گفت: وسیله ایمن قادر خواهد بود از راننده و سر نشین در مقابل ورود صدمات جدی جسمانی ایفای نقش کند و امروز نیاز کشور است که همگام با جهان به سوی تولید خودروهای ایمن سوق یابد.

سردار حسینی گفت: می‌توانیم ادعا کنیم که امروز این رویدادی که درحال انجام است نتیجه یک تلاش جمعی است ،ولی تا نقطه مطلوب فاصله ای زیادی داریم.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید