همه دستگاه ها در برگزاری مراسم اربعین مشارکت کنند

5/5

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: اربعین حسینی متعلق به همه است و رئیس و مرئوس ندارد. برای هرچه بهتر برگزار شدن آن همه دستگاه ها باید مشارکت داشته باشند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: اربعین حسینی متعلق به همه است و رئیس و مرئوس ندارد. برای هرچه بهتر برگزار شدن آن همه دستگاه ها باید مشارکت داشته باشند. به گزارش ستاد راهنمای زائر به نقل از ایرنا، حسین ذوالفقاری در چهارمین نشست کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه تعامل و همدلی همانند سال های گذشته در برگزاری آیین اربعین از اولویت خاصی برخوردار است، افزود: با توجه به حذف نرخ صدور روادید و پیش بینی افزایش چشم گیر زائران باید برنامه ریزی منسجم تر و دقیق تری در مقایسه با گذشته صورت پذیرد. وی اظهار داشت: در این ارتباط هدایت و ساماندهی از مهم ترین مسائلی است که باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد تا در برگزاری این آیین جهانی با کمترین مشکلی روبرو شویم. ذوالفقاری با اشاره به تعامل خوب بین دو دولت ایران و عراق در همه زمینه ها تصریح کرد: با توجه به استقبال بیش از حد انتظار در هر سال و برای سهولت و سرعت کار و در صورت موافقت دولت عراق احتمال حذف صدور روادید برای ایام اربعین دور از انتظار نیست. وی با اشاره به اینکه بسترهای مناسب برای توزیع ارز در عراق وجود ندارد، گفت: بر اساس قول مسئولان بانک مرکزی ارز با نرخ مناسب روز در داخل کشور توزیع خواهد شد. رئیس کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین حسینی نیز در ادامه این نشست گفت: در آیین اربعین امسال حدود سه هزار مبلغ روحانی اعزام خواهند شد. حجت الاسلام والمسلمین حمید احمدی با بیان اینکه ۳۰۰ خبرنگار و عکاس و سه هزار کارگزار فرهنگی از ایران برای پوشش این آیین به عتبات اعزام می شوند، افزود: ۱۰۰ بسته الکترونیکی در خصوص مسائل فرهنگی، یک میلیون جلد کتاب راهنمای زائر، ۵۰۰ هزار جلد کتاب معارف به زبان های مختلف و سه هزار جلد کتاب قرآن کریم توزیع می شود و کنگره شعر با مشارکت ایران و عراق برگزار خواهد شد. وی با بیان اینکه پس از پایان آیین اربعین از رسانه های فعال قدردانی به عمل خواهد آمد، اظهار داشت: امسال همچنین از ۶۰۰ موکب دار عراقی با توجه به پذیرایی از زائران ایرانی تکریم خواهد شد.

به گزارش ستاد راهنمای زائر به نقل از ایرنا، حسین ذوالفقاری در چهارمین نشست کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه تعامل و همدلی همانند سال های گذشته در برگزاری آیین اربعین از اولویت خاصی برخوردار است، افزود: با توجه به حذف نرخ صدور روادید و پیش بینی افزایش چشم گیر زائران باید برنامه ریزی منسجم تر و دقیق تری در مقایسه با گذشته صورت پذیرد.

وی اظهار داشت: در این ارتباط هدایت و ساماندهی از مهم ترین مسائلی است که باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد تا در برگزاری این آیین جهانی با کمترین مشکلی روبرو شویم.

ذوالفقاری با اشاره به تعامل خوب بین دو دولت ایران و عراق در همه زمینه ها تصریح کرد: با توجه به استقبال بیش از حد انتظار در هر سال و برای سهولت و سرعت کار و در صورت موافقت دولت عراق احتمال حذف صدور روادید برای ایام اربعین دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به اینکه بسترهای مناسب برای توزیع ارز در عراق وجود ندارد، گفت: بر اساس قول مسئولان بانک مرکزی ارز با نرخ مناسب روز در داخل کشور توزیع خواهد شد.

رئیس کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین حسینی نیز در ادامه این نشست گفت: در آیین اربعین امسال حدود سه هزار مبلغ روحانی اعزام خواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین حمید احمدی با بیان اینکه ۳۰۰ خبرنگار و عکاس و سه هزار کارگزار فرهنگی از ایران برای پوشش این آیین به عتبات اعزام می شوند، افزود: ۱۰۰ بسته الکترونیکی در خصوص مسائل فرهنگی، یک میلیون جلد کتاب راهنمای زائر، ۵۰۰ هزار جلد کتاب معارف به زبان های مختلف و سه هزار جلد کتاب قرآن کریم توزیع می شود و کنگره شعر با مشارکت ایران و عراق برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه پس از پایان آیین اربعین از رسانه های فعال قدردانی به عمل خواهد آمد، اظهار داشت: امسال همچنین از ۶۰۰ موکب دار عراقی با توجه به پذیرایی از زائران ایرانی تکریم خواهد شد.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید