نرخ مصوب بلیت هواپیما در ایام اربعین اعلام شد

آخرین جزئیات خرید و فروش نرخ بلیت هواپیما در مسیر تهران_نجف
5/5

رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه شیوه نامه حقوق مسافر در پرواز‌های خارجی تغییر کرده است، گفت: تمامی شرکت‌های هواپیمایی داخلی که پرواز‌های بین المللی را انجام می‌دهند ملزم به رعایت تغییرات انجام شده در شیوه نامه جدید هستند.

او ادامه داد: تقصیرات پروازی، ابطال پرواز، شفاف سازی نرخ بلیت خدمات هوایی، تغییر کلاس پروازی، فقدان یا آسیب چمدان، تغییر مسیر اجباری توسط شرکت‌های هواپیمایی در طول پرواز و… از بند‌های این شیوه نامه به شمار می‌رود.

جعفرزاده با بیان اینکه در صورت تأخیر پرواز بالای ۵ ساعت شرکت‌های هواپیمایی باید نسبت به جبران خسارت و پرداخت ۲۰ درصد نرخ بلیت به مسافر اقدام کند، گفت: خوشبختانه پرواز‌های خارجی بدون کمترین تأخیر و به صورت کاملا منظم انجام می‌شود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری درباره آیین نامه حقوق مسافران در پرواز‌های داخلی هم اظهار کرد: در آیین نامه حقوق مسافران داخلی در صورت تأخیر بیش از یک ساعت و کمتر از ۲ ساعت مسافران پذیرایی نوع اول را دریافت خواهند کرد و در صورت تأخیر بیش از ۲ ساعت تا ۴ ساعت وجه کامل بلیت مسافر و در صورت انصراف از ادامه پرواز و پذیرایی نوع اول با توجه به امکانات فرودگاهی انجام می‌شود.

او با بیان اینکه نوع سرویس دهی و نوع پرواز‌ها در بخش‌های بین المللی متفاوت است، تصریح کرد: آیین نامه حقوق مسافران در پرواز‌های داخلی با پرواز‌های خارجی متفاوت است و در صورتی که بیش از ۴ ساعت پرواز‌های داخلی تأخیر داشته باشند شرکت حمل و نقل هوایی موظف به ارائه بلیت مشابه با تخفیف ۳۰ درصدی است.
جعفرزاده درباره گران فروشی بلیت هواپیما در مسیر‌های نجف- تهران هم گفت: شرکت‌های هواپیمایی داخلی از ۲۰ تا ۳۰ مهر موظف هستند با نرخ مصوب ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بلیت‌ها را بفروشند، اما برخی از سایت‌ها که نرخ‌های بلیتی با نرخ‌های ۹ تا ۱۲ میلیون تومان ارائه می‌دهند مربوط به شرکت‌های هواپیمایی خارجی هستند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری بیان کرد: سازمان هواپیمایی کشوری نظارت کاملی بر تمام پرواز‌ها دارد و در صورتی که مسافری بلیت خود را گران‌تر تهیه کند می‌تواند شکایت خود را به سازمان هواپیمایی ارائه دهد.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید