نجف میزبانی از میلیون ها زائر اربعین را آغاز کرد/ هر لحظه بر تعداد زائران بارگاه امیرالمومنین(ع) افزوده می شود

5/5

شهر نجف اشرف میزبانی خود از میلیون ها زائر اربعین حسینی را آغاز کرد و از امروز و در حالی که ۱۲ روز تا اربعین باقی مانده شور خاصی بر شهر نجف حاکم شده و موکب ها پذیرایی خود از زائران اربعین را آغاز کردند.

شهر نجف اشرف میزبانی خود از میلیون ها زائر اربعین حسینی را آغاز کرد و از امروز و در حالی که ۱۲ روز تا اربعین باقی مانده شور خاصی بر شهر نجف حاکم شده و موکب ها پذیرایی خود از زائران اربعین را آغاز کردند. به گزارش پیام خبر، در حالی که امروز نهم ماه صفر است و تا اربعین ۱۱ روز باقی مانده است هر لحظه بر تعداد زائران شهر امیرالمومنین(ع) افزوده می شود. عصر امروز کاروان نمادین اسرای کربلا به یاد کاروان اسیران کربلا در سال 61 هجری در خیابان های مجاور حرم علی بن ابی طالب(ع) به حرکت در آمد، این کاروان در منطقه هاشمیه شهر نجف اشرف به حرکت درآمد و مداحان اهل بیت با حزن از مظلومیت اسرای کربلا گفتند. زائران و مجاوران بارگاه امام اول شیعیان، با دیدن این کاروان یاد اسرای کربلا و مصایب شان در سال 61 هجری افتادند که چند روز بعد عاشورا و در ماه صفر از شام خود را به کربلا رساندند تا همراه جابر انصاری، جزو اولین زائران قبر حسین بن علی(ع) باشند. عملا از امروز موکب های شهر نجف فعالیت خود را آغاز کرده اند و پذیرای میلیون ها زائری هستند که پس از زیارت بارگاه امام علی(ع) پیاده روی خود به سوی بارگاه فرزندان امیرالمومنین(ع) در کربلا را آغاز کنند. نسبت به روز گذشته ، تعداد زئران اربعینی شهر نجف چند برابر شده است. اطراف حرم حضرت علی(ع) دیگر جایی برای نشستن نیست. گرچه زائرانی از ملیت های دیگر هم در حرم و اطراف حرم امام علی(ع) به چشم می خورند اما بیشتر زوار ایرانی هستند که به سمت نجف می آیند تا از این شهر حرکت خود بسوی کربلا را آغاز کنند. در گفت و گوی با این زائران متوجه شدیم آن ها به گونه ای برنامه ریزی کرده اند که به دلیل ازدحام جمعیت در روزهای منتهی به اربعین؛ پیاده روی خود را زودتر آغاز کنند تا در روزهای بسیار شلوغ منتهی به اربعین حسینی راهی شهرهای زیارتی دیگر مثل کاظمین و سامرا شوند.

به گزارش پیام خبر، در حالی که امروز نهم ماه صفر است و تا اربعین ۱۱ روز باقی مانده است هر لحظه بر تعداد زائران شهر امیرالمومنین(ع) افزوده می شود.
عصر امروز کاروان نمادین اسرای کربلا به یاد کاروان اسیران کربلا در سال 61 هجری در خیابان های مجاور حرم علی بن ابی طالب(ع) به حرکت در آمد، این کاروان در منطقه هاشمیه شهر نجف اشرف به حرکت درآمد و مداحان اهل بیت با حزن از مظلومیت اسرای کربلا گفتند.
زائران و مجاوران بارگاه امام اول شیعیان، با دیدن این کاروان یاد اسرای کربلا و مصایب شان در سال 61 هجری افتادند که چند روز بعد عاشورا و در ماه صفر از شام خود را به کربلا رساندند تا همراه جابر انصاری، جزو اولین زائران قبر حسین بن علی(ع) باشند.
عملا از امروز موکب های شهر نجف فعالیت خود را آغاز کرده اند و پذیرای میلیون ها زائری هستند که پس از زیارت بارگاه امام علی(ع) پیاده روی خود به سوی بارگاه فرزندان امیرالمومنین(ع) در کربلا را آغاز کنند. نسبت به روز گذشته ، تعداد زئران اربعینی شهر نجف چند برابر شده است. اطراف حرم حضرت علی(ع) دیگر جایی برای نشستن نیست. گرچه زائرانی از ملیت های دیگر هم در حرم و اطراف حرم امام علی(ع) به چشم می خورند اما بیشتر زوار ایرانی هستند که به سمت نجف می آیند تا از این شهر حرکت خود بسوی کربلا را آغاز کنند.
در گفت و گوی با این زائران متوجه شدیم آن ها به گونه ای برنامه ریزی کرده اند که به دلیل ازدحام جمعیت در روزهای منتهی به اربعین؛ پیاده روی خود را زودتر آغاز کنند تا در روزهای بسیار شلوغ منتهی به اربعین حسینی راهی شهرهای زیارتی دیگر مثل کاظمین و سامرا شوند.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید