نباید بساط اربعین در طول سال جمع شود

فعال عرصه جهاد و مسئول جمعیت امام رضایی‌ها در حاشیه تجلیل از مجاهدت خادمین اربعین حسینی در مرز میرجاوه، تاکید کرد: سفره اربعین باید در طول سال پهن و نباید بساط این رویداد بزرگ در طول سال جمع شود بلکه مانند سه‌شنبه‌های مهدوی، طرح پنجشنبه‌های حسینی نیز راه اندازی شود.
5/5

به گزارش ستاد راهنمای زائر به نقل از ایرنا، دومین باهمستان فرهنگ و تبلیغ با عنوان «از پکن تا کربلا» با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و جمعی از چهره های جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در سالن اجتماعات ساختمان شهید شیرازی سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم جواد حسینی و زاهد شیخ، به نمایندگی از خادمان و موکب داران مرز میرجاوه به بیان دلگفته ها و مشکلات خود پرداختند.

زاهد شیخ ضمن قدردانی از زحمات حاج حسین یکتا در برقراری شور و حماسه حسینی در مرز میرجاوه ادامه داد: مادر من می گفت این پاکستانی ها که با این شور و حرارت سینه میزنند، صد سال از شما ها جلوتر هستند. وی همچنین خطاب به مسئولان گفت: رهبری بعد از ارائه گزارش ما از وضعیت مرز فرمودند:« سلام من را به بچه های من در زاهدان و میرجاوه برسانید که در خدمت به برادران پاکستانی ما، برای جمهوری اسلامی آبروداری می کنند.» اگر می خواهید کاری ماندگار کنید، از این قصه ها دربیایید و به کادرسازی و زیرسازی بپردازید.
در ادامه حاج حسین یکتا فعال عرصه جهاد و مسئول جمعیت امام رضایی‌ها با تاکید بر سازماندهی قویتر برای خدمت به زائران امام حسین (ع) در میرجاوه اظهار داشت: امسال در اربعین، دوجا زائر مستحق دیدم. یکی در همین میرجاوه که زائران از گرسنگی غش می کردند و یکی هم وقتی مرز را باز کردند و یکدفعه چهار میلیون زائر وارد شد، زائران گمشدۀ پیدا نشده که جامانده از کاروان بودند. ما اگر می خواهیم زیرساخت و امکانات را نسبت به خیرین گسترش دهیم، اربعین باید اوج کار ما باشد و بعد از اربعین هم باید این سازماندهی حفظ شود. با توجه به اینکه امروز مسائل و سرمایه اجتماعی به جنگ نرم، به جنگ اقتصادی و در نهایت به اغتشاش می رسد، نباید بساط اربعین در طول سال جمع شود بنابراین پیشنهاد می کنم مطابق بر سه شنبه های مهدوی، طرح پنجشنبه های حسینی را راه اندازی کنیم.
سپس، فضای مراسم با حضور پیکر تازه تفحص شده یکی از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس عطرآنگین شد و استاد سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر آیینی پیشکسوت به شعرخوانی با موضوع عاشورا و حضرت زینب (س) پرداخت.
در پایان ، با حضور حجت الاسلام والمسلمین قمی و آقایان موسوی گرمارودی، مازیار بیژنی از هنرمندان انقلابی و سید احمد عبودتیان مدیر بنیاد فرهنگی اجتماعی خاتم الاوصیاء (عج)؛ از تعدادی از خادمین اربعین حسینی در مرز میرجاوه، جانبازان و خانواده شهدای مدافع حرم پاکستانی از تیپ زینبیون تجلیل به عمل آمد و همینطور از خانواده سردار تبلیغ و فرهنگ، شهید سید محمدعلی رحیمی تقدیر شد.
شهید رحیمی، رایزن فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در پاکستان بود که پس از سالها مجاهدت در امور فرهنگی و تبلیغی در کشورهای اسلامی توسط گروه های تکفیری ترور شد و به شهادت رسید.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید