نام نویسی بیش از یک میلیون نفر برای مراسم اربعین

تکذیب خبر بسته شدن کنسولگری عراق در مشهد
5/5

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور گفت: تاکنون یک میلیون و ۶۰۰ هزار متقاضی برای شرکت در مراسم اربعین در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش مشرق، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور امروز، ۱۱ مهر در جلسه ستاد اربعین استان فارس، ‍زمان آغاز ارائه خدمات به زائران اربعین را ۱۶ مهرماه اعلام کرد و گفت: تاکنون یک میلیون و ۶۰۰ هزار متقاضی برای شرکت در مراسم اربعین در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه سامانه سماح امکان پاسخگویی بهتر به زائران را دارد، گفت: اگر کسی موفق به دریافت گذرنامه نشد این امکان وجود دارد که با گرفتن برگه گذرنامه به خاک عراق تردد کند.

کاپوتاژ خودرو از ۱۶ مهر متوقف می‌شود

او افزود: زیرساخت‌های مناسبی در مرز ایران و عراق برای تردد زائران اربعین پیش‌بینی شده و کاپوتاژ خودرو هم از ۱۶ مهر و در ایام راهپیمایی اربعین متوقف خواهد شد.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با بیان اینکه پارسال حدود ۲ هزار اتوبوس کاپوتاژ کردند، ادامه داد: امسال تنها برای ۴۰۰ دستگاه اتوبوس برنامه کاپوتاژ در نظر گرفته شده است؛ البته ۱۲ هزار دستگاه اتوبوس در خاک ایران جابه جایی زائران را انجام می‌دهند.

او همچنین از رفع برخی مشکلات نظیر خدمات بیمارستانی، درمانی و … برای اربعین امسال خبر داد و گفت: تلاش برای دریافت خدمات کامل بیمه‌ای انجام شده است البته هزینه بیمه زائران نسبت به سال گذشته ۱۴ هزار تومان کاهش داشته است.

ذوالفقاری با تاکید بر لزوم نظارت دقیق بر نرخ کرایه با هدف جلوگیری از بروز تخلف، هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف ارائه دهنده خدمات به زائران را خواستار شد.

تکذیب خبر بسته شدن کنسولگری عراق در مشهد

او با تکذیب خبر بسته شدن کنسولگری عراق در مشهد مقدس از رسانه‌ها خواست که قبل از انتشار هر خبری پیرامون اربعین، نسبت به کسب اطلاع دقیق از صحت و سقم آن اقدام کنند و گفت: در ایام اربعین برخی برای ایجاد فضای منفی بین دو کشور عراق و ایران تلاش می‌کنند که باید با هوشیاری نسبت به این رفتارها عمل کرد.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور بر لزوم ارائه آموزش‌های لازم به زائران اربعین قبل از اعزام کاروان‌ها تاکید و اضافه کرد: بعد از اعزام زائران از حیطه آموزش ما خارج خواهند شد.

ذوالفقاری همچنین از ستادهای اربعین استانی خواست که نمایندگان خود در ستاد مرکزی را هرچه سریعتر معرفی کنند و گفت: مشکل موکب‌داران برای تردد بیش از یکبار به خاک عراق هنوز مرتفع نشده و باید کمیته اسکان با طرف عراقی در خصوص تردد بیش از یکبار موکب داران هماهنگی لازم را انجام دهد.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید