قول الکاظمی برای پاسخ به ایران تا 48 ساعت آینده

5/5

به گزارش ستاد راهنمای زائر به نقل از فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگویی با اشاره به گفت‌وگوهایش با مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق در سفرش به بغداد گفت: در این گفت‌وگوها دو موضوع را مطرح کردم موضوع اول این‌که ایشان دستور لازم را بدهند که موضوع لغو روادید بین ایران و عراق را عملیاتی کنیم و بعد از این همه گفت‌وگو از آن فاصله بگیریم و ایشان قول دادند که این موضوع را با نظر مثبت دنبال کند و تأکید کرد که خودم هم علاقه‌مند هستم این اتفاق بیفتد.

وی توضیح داد: ما لغو کلی روادید را نداشتیم در مقاطعی در ایام اربعین توافق می‌شد به این شکل عمل کنیم. موضوع لغو روادیدی که با عراق دنبال می‌کنیم صرفا برای اربعین نیست و فراتر از آن است.

وزیر خارجه بیان کرد: زحمات زیادی کشیده شده که برای مراسم اربعین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بخشی از علاقه‌مندان بتوانند حضور پیدا کنند که راجع به این با آقای الکاظمی صحبت شد و ایشان قول دادند در ۴۸ ساعت آینده پاسخ امیدوار کننده‌ای را به آقای مسجدی سفیر ایران در بغداد بدهند و از من خواستند ۴۸ ساعت وقت بدهیم و امیدوارم این اتفاق خوب بیفتد.

امیرعبداللهیان یادآور شد: ان‌شاءالله بعد از این‌که این اتفاق افتاد مردم عزیزمان بدانند امکان این‌که به صورت میلیونی مثل سال‌های قبل سفر کنند به خاطر محدودیت‌های کرونایی وجود ندارد و قرار است ما ترتیبات خیلی خاصی را در داخل ایران اعمال کنیم که هم مشارکت در اربعین داشته باشیم و در عین حال تبعات غیرمطلوب در حوزه کنترل و مهار کرونا ان‌شاءالله رعایت شود.

حسین امیرعبداللهیان در اولین سفر خارجی‌اش پس از تصدی این سمت به منظور شرکت در نشست منطقه‌ای حمایت از عراق ششم شهریور ماه به بغداد سفر و ضمن شرکت در این نشست با مقامات عراقی از جمله الکاظمی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید