فردا دوشنبه درباره گشودن مرز خسروی تصمیم گیری می شود

5/5

استاندار دیاله روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: کمیته امنیتی استان دیاله فردا دوشنبه (8 آبان) تصمیم نهایی خود را در خصوص گشوده شدن گذرگاه مرزی 'منذریه' (خسروی) برای پذیرش زائران ایرانی در ایام اربعین حسینی علیه السلام اتخاذ می کند.

استاندار دیاله روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: کمیته امنیتی استان دیاله فردا دوشنبه (8 آبان) تصمیم نهایی خود را در خصوص گشوده شدن گذرگاه مرزی ‘منذریه’ (خسروی) برای پذیرش زائران ایرانی در ایام اربعین حسینی علیه السلام اتخاذ می کند. به گزارش ایرنا، ‘مثنی التمیمی’ افزود: بعد از نشست مشترک اخیر در دیاله که با حضور رایزن نظامی سفارت جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، مقرر شد که کمیته امنیتی استان فردا دوشنبه تصمیم نهایی خود را در خصوص گشودن مرز منذریه به روی زائران ایرانی اربعین حسینی (ع) اتخاذ کند. وی ادامه داد که در نشستی با حضور سرلشگر ‘محمد بدر’ معاون وزیر کشور و رییس کمیته مشترک هماهنگی زیارت اربعین حسینی و مصطفی مرادیان رایزن نظامی سفارت ایران در عراق و دیگر دستگاه های امنیتی استان از جمله فرماندهی عملیات دجله، فرمانده پلیس محلی و فرماندهی لشکر پنجم و نمایندگان الحشد الشعبی در محور دیاله مسئله گشودن گذرگاه مرزی دیاله در ایام اربعین مورد بحث و بررسی قرار گرفت. به گفته وی، در این جلسه، چالش های امنیتی و تامین امنیت مسیر حرکت زائران که از اراضی دیاله به سمت بغداد حرکت می کنند، بحث و بررسی شد و توافق شد که زائران به صورت گروهی و سازمان یافته متناسب با امکانات امنیتی و اداری استان دیاله از این استان عبور کنند. استاندار دیاله خاطر نشان کرد که با حرکت پیاده زائران در مسیر استان مخالفت شد و مقرر شد که زائران ایرانی فقط با خودرو جابجا شوند. مثنی التمیمی افزود که نیروی امنیتی که موظف به تامین مسیر حرکت زائران از گذرگاه منذریه تا حوزه استحفاظیه بغداد است، از امروز یکشنبه در اماکن حضور خود، مستقر می شود. از طرفی خبرگزاری السومریه نیوز عراق نیز در این خصوص در گزارشی نوشت: مقرر شد تا با تخصیص 600 دستگاه خودرو جمعی، روزانه 300 هزار زائر ایرانی از مرز منذریه به سمت کربلای معلا در طول مراسم اربعین حسینی جابجا شوند.

به گزارش ایرنا، 'مثنی التمیمی' افزود: بعد از نشست مشترک اخیر در دیاله که با حضور رایزن نظامی سفارت جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، مقرر شد که کمیته امنیتی استان فردا دوشنبه تصمیم نهایی خود را در خصوص گشودن مرز منذریه به روی زائران ایرانی اربعین حسینی (ع) اتخاذ کند.
وی ادامه داد که در نشستی با حضور سرلشگر 'محمد بدر' معاون وزیر کشور و رییس کمیته مشترک هماهنگی زیارت اربعین حسینی و مصطفی مرادیان رایزن نظامی سفارت ایران در عراق و دیگر دستگاه های امنیتی استان از جمله فرماندهی عملیات دجله، فرمانده پلیس محلی و فرماندهی لشکر پنجم و نمایندگان الحشد الشعبی در محور دیاله مسئله گشودن گذرگاه مرزی دیاله در ایام اربعین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
به گفته وی، در این جلسه، چالش های امنیتی و تامین امنیت مسیر حرکت زائران که از اراضی دیاله به سمت بغداد حرکت می کنند، بحث و بررسی شد و توافق شد که زائران به صورت گروهی و سازمان یافته متناسب با امکانات امنیتی و اداری استان دیاله از این استان عبور کنند.
استاندار دیاله خاطر نشان کرد که با حرکت پیاده زائران در مسیر استان مخالفت شد و مقرر شد که زائران ایرانی فقط با خودرو جابجا شوند.
مثنی التمیمی افزود که نیروی امنیتی که موظف به تامین مسیر حرکت زائران از گذرگاه منذریه تا حوزه استحفاظیه بغداد است، از امروز یکشنبه در اماکن حضور خود، مستقر می شود.
از طرفی خبرگزاری السومریه نیوز عراق نیز در این خصوص در گزارشی نوشت: مقرر شد تا با تخصیص 600 دستگاه خودرو جمعی، روزانه 300 هزار زائر ایرانی از مرز منذریه به سمت کربلای معلا در طول مراسم اربعین حسینی جابجا شوند.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید