صدور حدود 29 هزار روادید برای حضور یزدی ها در گردهمایی اربعین

5/5

مدیرحج و زیارت یزد گفت: امسال 28 هزار و 907 فقره روادید برای زائران اربعین حسینی در این استان صادر شد که این تعداد روادید نسبت به سال 1395، 13درصد افزایش دارد.

مدیرحج و زیارت یزد گفت: امسال 28 هزار و 907 فقره روادید برای زائران اربعین حسینی در این استان صادر شد که این تعداد روادید نسبت به سال 1395، 13درصد افزایش دارد. علی اصغر شریفی زارچی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ماموران کنسولگری عراق که از مهر ماه برای صدور روادید در یزد مستقر شدند، عصر امروز این شهر را ترک کردند. وی با بیان اینکه امسال برای رفاه حال مردم روادید در یزد صادر شد که از زمان صدور سه ماه اعتبار دارد، گفت: ثبت نام برای شرکت در پیاده روی اربعین از مرداد سال جاری در سامانه سماح به نشانی samah.haj.ir آغاز شد. وی افزود: در اربعین سال گذشته 27 هزار نفر از استان برای شرکت در پیاده روی اربعین اعزام شدند. وی ادامه داد: هنگام خروج از مرز همراه داشتن گذرنامه و اخذ روادید عراق الزامی است، ورود و خروج زائران یزدی از گذرگاه مرزی چذابه تعیین شد و استقرار موکب های ایرانی در مسیر عبور زائران با ستاد بازسازی عتبات عالیات است. وی پیشنهاد کرد، زائران تا حدممکن در قالب گروهی و کاروانی در آیین پیاده روی شرکت کنند. به گفته شریفی زارچی، 64 دفتر خدمات زیارتی در استان فعالیت دارد. امام حسین(ع) سومین امام شیعیان، فرزند حضرت زهرا(س) و علی بن ابی طالب، دهم محرم سال 61هجری قمری در صحرای کربلا به شهادت رسید. در برگزاری مراسم اربعین حسینی پیروان ادیان مختلف خصوصا شیعیان ایران با همکاری مردم و دولت عراق در عتبات عالیات حضور دارند، سال گذشته حدود 25میلیون نفر در این آیین شرکت کردند که از آن به عنوان بزرگترین گردهمایی جهانی مسلمانان یاد شده است.

علی اصغر شریفی زارچی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ماموران کنسولگری عراق که از مهر ماه برای صدور روادید در یزد مستقر شدند، عصر امروز این شهر را ترک کردند.
وی با بیان اینکه امسال برای رفاه حال مردم روادید در یزد صادر شد که از زمان صدور سه ماه اعتبار دارد، گفت: ثبت نام برای شرکت در پیاده روی اربعین از مرداد سال جاری در سامانه سماح به نشانی samah.haj.ir آغاز شد.
وی افزود: در اربعین سال گذشته 27 هزار نفر از استان برای شرکت در پیاده روی اربعین اعزام شدند.
وی ادامه داد: هنگام خروج از مرز همراه داشتن گذرنامه و اخذ روادید عراق الزامی است، ورود و خروج زائران یزدی از گذرگاه مرزی چذابه تعیین شد و استقرار موکب های ایرانی در مسیر عبور زائران با ستاد بازسازی عتبات عالیات است.
وی پیشنهاد کرد، زائران تا حدممکن در قالب گروهی و کاروانی در آیین پیاده روی شرکت کنند.
به گفته شریفی زارچی، 64 دفتر خدمات زیارتی در استان فعالیت دارد.
امام حسین(ع) سومین امام شیعیان، فرزند حضرت زهرا(س) و علی بن ابی طالب، دهم محرم سال 61هجری قمری در صحرای کربلا به شهادت رسید.
در برگزاری مراسم اربعین حسینی پیروان ادیان مختلف خصوصا شیعیان ایران با همکاری مردم و دولت عراق در عتبات عالیات حضور دارند، سال گذشته حدود 25میلیون نفر در این آیین شرکت کردند که از آن به عنوان بزرگترین گردهمایی جهانی مسلمانان یاد شده است.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید