شرایط حضور کاروان‌نور در اربعین ۱۴۰۰ اعلام شد

رئیس کمیته فرهنگی ستاد اربعین با اشاره به شرایط ثبت‌نام از قاریان و گروه‌های تواشیح در قالب کاروان نور برای اربعین ۱۴۰۰، گفت: ثبت‌نام از افراد واجدشرایط به معنای اعزام قطعی نیست.
5/5

کمیته فرهنگی ستاد اربعین در روزهای اخیر فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد و روز گذشته نیز به منظور بررسی مشکلات موکب‌های ایران و عراق جلسه‌ای با حضور برخی موکب‌داران عراقی در مشهد مقدس به همیت این کمیته برگزار شد.

یکی دیگر از اقدامات کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین حسینی، اعزام گروهی از قاریان، مبتهلان در قالب کاروان نور است که امسال نیز با وجود نامشخص بودن وضعیت اربعین ۱۴۰۰ با توجه به شیوع کرونا، قرار است به منظور ایجاد آمادگی برای اربعین ۱۴۰۰ از متقاضیان واجد شرایط ثبت‌نام صورت گیرد.

حجت‌الاسلام حمید احمدی، رئیس کمیته فرهنگی اربعین حسینی از آغاز ثبت‌نام کاروان نور اربعین ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: با توجه به لزوم ایجاد آمادگی برای اعزام به حماسه اربعین، ما همه سناریوها را بررسی و برای آن برنامه داریم. بر همین اساس، یکی از سناریوهای پیش‌بینی شده اعزام گروهی از زائران با رعایت نکات بهداشتی است.

وی با بیان اینکه بر اساس پیش‌بینی صورت گرفته در اربعین ۱۴۰۰ از قاری ممتاز یا استانی که حداقل ۱۸ سال داشته باشد و مشکلی در زمینه اعزام به عتبات نداشته باشد، ثبت‌نام به عمل می‌آوریم، افزود: همچنین داشتن گذرنامه با حداقل ۶ ماه اعتبار از زمان اعزام، نداشتن منع قانونی خروج از کشور و حضور تمام وقت از ۱۰ تا ۲۳ ماه صفر از دیگر شرایط ثبت‌نام قاریان و گروه‌های تواشیح برای اربعین امسال است.

رئیس کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه ثبت‌نام از افراد به معنای اعزام قطعی افراد نیست، تصریح کرد: برای اعزام به اربعین ۱۴۰۰ تابع تصمیم دو کشور هستیم و هنوز با توجه به شرایط نامشخصص کرونا در آن زمان نمی‌توان درباره اعزام شدن یا نشدن اظهار نظر کرد.

منبع: فارس

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید