سرگردانی زائران پاکستانی اربعین در شهر کویته این کشور

5/5

به گزاش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ چند روزی است هزاران زائر پاکستانی اربعین حسینی در شهر «کویته» مرکز ایالت بلوچستان سرگردان شده اند.

به گزاش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ چند روزی است هزاران زائر پاکستانی اربعین حسینی در شهر «کویته» مرکز ایالت بلوچستان سرگردان شده اند. زائران پاکستانی اربعین از شهرهای مختلف این کشور از جمله «پاراچنار»، «اسکردو»، «گلگیت» و دیگر شهرهای ایالت های «سند» و «پنجاب» پاکستان که برای شرکت در مراسم اربعین حسینی در کربلا وارد شهر «کویته» مرکز ایالت بلوچستان این کشورشده اند تا از طریق ایران به عراق عزیمت کنند چند روزی است در این شهر سرگردانند. این افراد به خاطر تهدیدات تروریستی باید با اتوبوس های اسکورت شده نیروهای پلیس پاکستان مسیر کویته در پاکستان تا میرجاوه در مرز ایران را طی کنند وبه همین دلیل مجبورند برای مشخص شدن وضعیت انتقال خود به مرز ایران با اسکورت های امنیتی، چند روزی را در کویته بمانند. این زائران بدلیل کمبود اماکن اقامتی و افزایش روزانه شمار زائران در کویته با مشکلاتی مواجه هستند. گفته می شوند شمار زائران اربعین در شهرکویته در حال حاضر به بیش از پنج هزار نفر می رسد. اسکورت های امنیتی زائران را در 20 تا 30 اتوبوس به مقصد میرجاوه سوار می کنندکه گاهی زائران مجبورند برای رسیدن سریعتر به مرز ایران، بیش از ظرفیت اتوبوس ها سوار شده و مسیر 13 ساعته کویته تا میرجاوه را طی کنند. جمعی از شیعیان و زائران اربعین با هماهنگی تعدادی از سازمان های مدنی و فرهنگی شیعیان، روز گذشته با برپایی تظاهرات در کویته به این وضعیت اعتراض کردند و از دولت ایالتی خواستند برنامه جامعی برای سازماندهی تردد زائران عتبات عالیات اجرا کنند. آنان خواستار رسیدگی فوری به وضع خود شده اند. به گفته زائران افزایش حجم متقاضیان زیارت کربلا در ایام اربعین کاملا قابل پیش بینی است و دولت ایالت بلوچستان باید تمهیداتی برای تردد آسان تر زائران اربعین اتخاذ می کرد.

زائران پاکستانی اربعین از شهرهای مختلف این کشور از جمله «پاراچنار»، «اسکردو»، «گلگیت» و دیگر شهرهای ایالت های «سند» و «پنجاب» پاکستان که برای شرکت در مراسم اربعین حسینی در کربلا وارد شهر «کویته» مرکز ایالت بلوچستان این کشورشده اند تا از طریق ایران به عراق عزیمت کنند چند روزی است در این شهر سرگردانند.
این افراد به خاطر تهدیدات تروریستی باید با اتوبوس های اسکورت شده نیروهای پلیس پاکستان مسیر کویته در پاکستان تا میرجاوه در مرز ایران را طی کنند وبه همین دلیل مجبورند برای مشخص شدن وضعیت انتقال خود به مرز ایران با اسکورت های امنیتی، چند روزی را در کویته بمانند.
این زائران بدلیل کمبود اماکن اقامتی و افزایش روزانه شمار زائران در کویته با مشکلاتی مواجه هستند.
گفته می شوند شمار زائران اربعین در شهرکویته در حال حاضر به بیش از پنج هزار نفر می رسد.
اسکورت های امنیتی زائران را در 20 تا 30 اتوبوس به مقصد میرجاوه سوار می کنندکه گاهی زائران مجبورند برای رسیدن سریعتر به مرز ایران، بیش از ظرفیت اتوبوس ها سوار شده و مسیر 13 ساعته کویته تا میرجاوه را طی کنند.
جمعی از شیعیان و زائران اربعین با هماهنگی تعدادی از سازمان های مدنی و فرهنگی شیعیان، روز گذشته با برپایی تظاهرات در کویته به این وضعیت اعتراض کردند و از دولت ایالتی خواستند برنامه جامعی برای سازماندهی تردد زائران عتبات عالیات اجرا کنند.
آنان خواستار رسیدگی فوری به وضع خود شده اند.
به گفته زائران افزایش حجم متقاضیان زیارت کربلا در ایام اربعین کاملا قابل پیش بینی است و دولت ایالت بلوچستان باید تمهیداتی برای تردد آسان تر زائران اربعین اتخاذ می کرد.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید