رییس ستاد بازسازی عتبات از تسهیلات ویژه برای متقاضیان موکب داری اربعین حسینی خبر داد

5/5

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان ارایه تسهیلات ویژه به متقاضیان موکب داری گفت: هیات های مذهبی مایل به مشارکت میزبانی زائران اربعین حسینی می توانند برای ثبت نام و تشکیل پرونده موکب داری به دفاتر ستاد بازسازی عتبات عالیات سراسر کشور مراجعه کنند.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان ارایه تسهیلات ویژه به متقاضیان موکب داری گفت: هیات های مذهبی مایل به مشارکت میزبانی زائران اربعین حسینی می توانند برای ثبت نام و تشکیل پرونده موکب داری به دفاتر ستاد بازسازی عتبات عالیات سراسر کشور مراجعه کنند. حسن پلارک روز سه شنبه با بیان اینکه تاکنون 600 پرونده موکب داری برای هیات های مذهبی تشکیل شده است، از دیگر هیات متقاضی موکب‌داری خواست برای دریافت پروانه تعجیل کنند. وی در خصوص مزایای مشارکت‌ در این طرح به خبرنگار اجتماعی ایرنا گفت: به هیات هایی که در این طرح ثبت نام کرده‌ و پروانه موکب‌داری دریافت کنند، تسهیلات ویژه‌ای در زمینه تامین زمین، ارائه خدمات زیربنایی مانند آب و فاضلاب، برق، انبار دائمی، شرایط ویژه نقل و انتقالات گمرکی و ویزای خادمی ارائه می‌شود. پلارک تصریح کرد: به منظور تسهیل شرایط برای خیرین و هیات‌های مذهبی علاقه‌مند به برپایی موکب در ایام اربعین، طرح ثبت‌نام و شناسنامه‌دار کردن مواکب در سراسر کشور اجرایی شده است و پیش بینی می شود تعداد موکب داران دارای پرونده به یکهزار خواهد رسید. وی با اشاره به فرصت چندماهه باقیمانده تا ماه محرم و صفر تاکید کرد: از همه هیات مذهبی و خیرین علاقه‌مند به برپایی موکب می‌خواهیم تا هرچه سریعتر نسبت به ثبت نام و تشکیل پرونده اقدام کنند تا خادمان آنها در ستاد بازسازی عتبات عالیات بتوانند سر فرصت و با دقت بالا فرآیند جانمایی، تدارک زمین، تامین زیرساخت‌ها و امور مربوط به هماهنگی با دولت عراق را انجام دهند. رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین با بیان اینکه بیشترین تقاضا برای برپایی موکب از استان‌های خوزستان و ایلام بوده است گفت: پیش‌بینی می‌شود شمار زائران ایرانی اربعین حسینی امسال به بیش از دو میلیون نفر برسد. پلارک با بیان اینکه میزبان اصلی کنگره عظیم اربعین، ملت عزیز و دولت عراق هستند گفت: براساس رهنمودهای مراجع عظام و علمای دین، هموطنان ایرانی تنها با هدف مشارکت در فیض میزبانی زائران حسینی به این موضوع ورود کرده‌ا‌ند و این همکاری اصلا به معنای دخالت در امور عراق نیست. وی با تاکید بر اینکه مراسم اربعین حسینی، نهضتی مردمی و فراتر از دولت‌هاست افزود: براساس تصمیم ستاد مرکزی اربعین، کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه با هدف ساماندهی امور، جلوگیر ی از هدر رفت نذورات و ارتقاء سطح خدمت رسانی به زائران تشکیل شده و مسئولیت آن به عهده ستاد بازسازی عتبات عالیات است. بر اساس اعلام مسئولان مربوطه سال گذشته بیش از دو میلیون نفر از هموطنان ایرانی برای حضور در آیین اربعین حسینی راهی عتبات عالیات شدند.

حسن پلارک روز سه شنبه با بیان اینکه تاکنون 600 پرونده موکب داری برای هیات های مذهبی تشکیل شده است، از دیگر هیات متقاضی موکب‌داری خواست برای دریافت پروانه تعجیل کنند.
وی در خصوص مزایای مشارکت‌ در این طرح به خبرنگار اجتماعی ایرنا گفت: به هیات هایی که در این طرح ثبت نام کرده‌ و پروانه موکب‌داری دریافت کنند، تسهیلات ویژه‌ای در زمینه تامین زمین، ارائه خدمات زیربنایی مانند آب و فاضلاب، برق، انبار دائمی، شرایط ویژه نقل و انتقالات گمرکی و ویزای خادمی ارائه می‌شود.
پلارک تصریح کرد: به منظور تسهیل شرایط برای خیرین و هیات‌های مذهبی علاقه‌مند به برپایی موکب در ایام اربعین، طرح ثبت‌نام و شناسنامه‌دار کردن مواکب در سراسر کشور اجرایی شده است و پیش بینی می شود تعداد موکب داران دارای پرونده به یکهزار خواهد رسید.
وی با اشاره به فرصت چندماهه باقیمانده تا ماه محرم و صفر تاکید کرد: از همه هیات مذهبی و خیرین علاقه‌مند به برپایی موکب می‌خواهیم تا هرچه سریعتر نسبت به ثبت نام و تشکیل پرونده اقدام کنند تا خادمان آنها در ستاد بازسازی عتبات عالیات بتوانند سر فرصت و با دقت بالا فرآیند جانمایی، تدارک زمین، تامین زیرساخت‌ها و امور مربوط به هماهنگی با دولت عراق را انجام دهند.
رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین با بیان اینکه بیشترین تقاضا برای برپایی موکب از استان‌های خوزستان و ایلام بوده است گفت: پیش‌بینی می‌شود شمار زائران ایرانی اربعین حسینی امسال به بیش از دو میلیون نفر برسد.
پلارک با بیان اینکه میزبان اصلی کنگره عظیم اربعین، ملت عزیز و دولت عراق هستند گفت: براساس رهنمودهای مراجع عظام و علمای دین، هموطنان ایرانی تنها با هدف مشارکت در فیض میزبانی زائران حسینی به این موضوع ورود کرده‌ا‌ند و این همکاری اصلا به معنای دخالت در امور عراق نیست.
وی با تاکید بر اینکه مراسم اربعین حسینی، نهضتی مردمی و فراتر از دولت‌هاست افزود: براساس تصمیم ستاد مرکزی اربعین، کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه با هدف ساماندهی امور، جلوگیر ی از هدر رفت نذورات و ارتقاء سطح خدمت رسانی به زائران تشکیل شده و مسئولیت آن به عهده ستاد بازسازی عتبات عالیات است.
بر اساس اعلام مسئولان مربوطه سال گذشته بیش از دو میلیون نفر از هموطنان ایرانی برای حضور در آیین اربعین حسینی راهی عتبات عالیات شدند.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید