روایت حجت الاسلام آل هاشم از دستور سردار سلیمانی به موکب‌های اربعین برای کمک به سیل‌زدگان

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: دستور مستقیم سردار سلیمانی به موکب‌های اربعین حسینی برای کمک به سیل‌زدگان از یاد‌ها نمی‌رود.
5/5

به گزارش ستاد راهنمای زائر به نقل از دانشجو، حجّت‌الاسلام آل هاشم، نماینده، ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی عصر امروز (سه‌شنبه ۱۷ دی) در آیین رونمایی از کتاب تاثیر اندیشه‌های امام‌خمینی (ره) بر سیاست خارجه جمهوری اسلامی ایران، با تبریک و تسلیت شهادت سردار قاسم سلیمانی گفت: شاید کم‌تر کسی بداند که راه‌اندازی و توسعه مواکب حسینی در اربعین، محصول تدابیر او و یاران اوست.

وی با بیان اینکه دستور مستقیم سردار سلیمانی به مواکب حسینی برای حضور در ماجرای سیل از یاد‌ها نمی‌رود، تصریح کرد: سردار سلیمانی چنان عظمتی داشت که حیف بود به‌دست منافقین و تکفیری‌ها به شهادت برسد، چون آن‌ها حقیرتر از این بودند.

آل هاشم تصریح کرد: باید این افتخار نصیب حاج قاسم می‌شد که به‌دست شیطان بزرگ به شهادت برسد.

نماینده، ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه وظیفه دست‌اندرکاران سخت‌تر شده و باید خواست عمومی که همانا انتقام سخت است به‌زودی محقق شود، گفت: شهادت سردار سلیمانی بر هر صنف و قشری تأثیر گذاشته است و ما باید این چهره حاج قاسم را تقویت کنیم و از هر تحلیلی درباره حاج قاسم که به مسائل جناحی دامن بزند باید پرهیز کنیم.

آل هاشم، سردار سلیمانی را چهره‌ای به‌معنای واقعی کلمه انقلابی دانست و گفت: او هر آنچه داشت را در مکتب امام به‌دست آورده بود و خود را سرباز ولایت می‌دانست و بر این موضوع اصرار داشت.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی، سیدالشهدای جبهه مقاومت اسلامی است که فرزندان مقاومت را در کشور‌های مختلف منطقه تربیت کرده، گفت: هرکجا نیروی مقاومی وجود دارد، تحت تربیت سردار سلیمانی بوده است.

آل هاشم ادامه داد: سردار سلیمانی صرفاً شخصیتی نظامی نبود، بلکه وی مربی دلسوز برای رزمندگان مدافع حرم بود و فرزندان شهیدان مدافع حرم رسیدگی می‌کرد. حاج قاسم، شخصیتی فرهنگی ـ. اجتماعی به‌شمار می‌رفت که در خدمت‌رسانی پیشگام بود.

وی با اشاره به رونمایی از کتاب تأثیر اندیشه‌های امام بر سیاست خارجه جمهوری اسلامی گفت: در ایامی این رونمایی انجام می‌شود که یکی از سیاست‌های ما همین دفاع از مسلمانان در قالب سپاه قدس است.

امام جمعه تبریز، اتحاد جهان اسلام را یک ضرورت دانست و افزود: امروز نیاز به این داریم که بر اساس تفکر رهبر فرزانه انقلاب، ملت‌های مسلمان باید همه ظرفیت خود را برای هم‌افزایی و مقابله با دشمن مشترک به‌کار گیرند.

آل هاشم، تفکر امام و اندیشه‌های مقام معظّم رهبری را در عصر حاضر، راهگشای جهان اسلام برای وحدت دانست و افزود: در حالی که جهان از بی عدالتی و ضعف ایدئولوژی رنج می‌برد، رجوع به اندیشه‌های امام و رهبر انقلاب ضرورت جامعه است.

وی ادامه داد: تبیین ابعاد مختلف اندیشه‌های امام و اهداف بلند رهبر انقلاب در وضعیت فعلی، مخصوصاً در سیاست خارجه از اهمیت بالایی برخوردار است که کتاب تأثیر اندیشه‌های امام بر سیاست خارجه جمهوری اسلامی، تا حد زیادی در این مسیر قدم برداشته و برای همه مخصوصاً اهالی علم و فرهنگ، سودمند است.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه از نویسندگان کتاب تشکر کرد.

آل هاشم با بیان اینکه اصول سیاست خارجی از دیدگاه امام (ره) مشخص است، صدور انقلاب، اصل نفی سلطه‌گری و سلطه‌پذیری، دفاع از کیان اسلام و مسلین، عدم دخالت در امور دیگر کشورها، حمایت از مظلوم، نه شرقی نه غربی دانست و گفت: خدمت‌رسانی و کمک به نهضت‌ها، داشتن روابط حسنه بر پایه مبانی انسانی با سایر ملل، از دیگر مبانی اندیشه امام در سیاست خارجی است.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید