دلار ۷ هزار تومانی ‌به زائران اربعین ارائه می‌شود

5/5

به گزارش مشرق، حسین ذوالفقاری بعد از ظهر امروز در چهارمین جلسه ستاد اربعین استان کرمان که در محل سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری کرمان برگزار شد با بیان اینکه ساختاری به لحاظ گستردگی، تعاملات، همکاری، مخاطبین و … مانند پیاده‌روی اربعین از گذشته تا حال نداشته‌ایم اظهار داشت: سال گذشته قریب ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر زائر اربعین داشتیم. وی با اشاره به اینکه همه هدف باید خادمی خادمان امام حسین(ع) باشد و فکر چیز دیگر نباشیم گفت: با ارزیابی انجام شده از سال ۹۴ تاکنون اصلاح ۱۵۰ اشکال در برگزاری این مراسم بود. معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با بیان اینکه در سال ۹۵ قریب ۵۰ درصد این اشکالات برطرف شد و در سال ۹۶ نیز کاهش اشکالات را داشتیم افزود: قصد داریم در امسال این مشکلات را به صفر برسانیم. وی با اشاره به اینکه باید زیرساخت‌ها لازم برای این ایام آماده شود بیان کرد: تسهیل در رفت و آمد زائران و کاهش هزینه‌ها را باید در این ایام داشته باشیم. ذوالفقاری با بیان اینکه میوه مراسم اربعین، مسائل فرهنگی است که باید در زائران ایجاد شود گفت: دشمن قصد آن‌ را دارند تا شکوه مراسم اربعین را کاهش دهند. وی تصریح کرد: دشمنان به دنبال آن هستند تا از یک حاشیه کوچک در مراسم اربعین؛ در فضای مجازی و … علیه نظام جمهوری اسلامی و شیعه فتنه ایجاد کند و به برای منافع خود استفاده کنند و باید خود مردم رعایت کنند. رئیس ستاد اربعین کشور با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری که مراسم اربعین باید به خود مردم محول شود گفت: تأکید ما نیز بر همین است و حرکت ما در عراق باید به‌گونه‌ای باشد در جهت افتخار دو کشور ایران و عراق. وی با بیان اینکه قیمت ویزا قریب ۴۱ دلار است افزود: با توافقاتی که با بانک مرکزی شده ‌با دلار بازار تعادلی قریب ۷ هزار تومان به زائران داده می‌شود. ذوالفقاری با اشاره به اینکه در حال کاهش هزینه بیمه برای زائران هستیم که هزینه بیمه از سال پیش نیز کمتر شود گفت: تأکید بر این است که ستاد استانی در استان‌ها راه‌اندازی شود و از سیستم مرکزی فاصله بگیریم و تمام امورات استان در استان برنامه‌ریزی شود. وی عنوان کرد: براساس توافقاتی که انجام شده است پلیس+۱۰ به همراه انجام امور گذرنامه همزمان‌ کارهای ویزا را نیز انجام دهد تا فرد معطل نشود. دبیر شورای امنیت با بیان اینکه اگر تعامل خوبی با نیروهای عراقی نداشتیم تمام افرادی ‌که غیرمجاز به عراق رفته بودند حداقل ۶ ماه زندانی داشتند گفت: به‌دنبال این هستیم در عراق فعالیت‌های ماندگار انجام دهیم و هرسال به‌دنبال ساخت زیرساخت برای بناکردن موکب نباشیم.

به گزارش مشرق، حسین ذوالفقاری بعد از ظهر امروز در چهارمین جلسه ستاد اربعین استان کرمان که در محل سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری کرمان برگزار شد با بیان اینکه ساختاری به لحاظ گستردگی، تعاملات، همکاری، مخاطبین و … مانند پیاده‌روی اربعین از گذشته تا حال نداشته‌ایم اظهار داشت: سال گذشته قریب ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر زائر اربعین داشتیم.

وی با اشاره به اینکه همه هدف باید خادمی خادمان امام حسین(ع) باشد و فکر چیز دیگر نباشیم گفت: با ارزیابی انجام شده از سال ۹۴ تاکنون اصلاح ۱۵۰ اشکال در برگزاری این مراسم بود.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با بیان اینکه در سال ۹۵ قریب ۵۰ درصد این اشکالات برطرف شد و در سال ۹۶ نیز کاهش اشکالات را داشتیم افزود: قصد داریم در امسال این مشکلات را به صفر برسانیم.

وی با اشاره به اینکه باید زیرساخت‌ها لازم برای این ایام آماده شود بیان کرد: تسهیل در رفت و آمد زائران و کاهش هزینه‌ها را باید در این ایام داشته باشیم.

ذوالفقاری با بیان اینکه میوه مراسم اربعین، مسائل فرهنگی است که باید در زائران ایجاد شود گفت: دشمن قصد آن‌ را دارند تا شکوه مراسم اربعین را کاهش دهند.

وی تصریح کرد: دشمنان به دنبال آن هستند تا از یک حاشیه کوچک در مراسم اربعین؛ در فضای مجازی و … علیه نظام جمهوری اسلامی و شیعه فتنه ایجاد کند و به برای منافع خود استفاده کنند و باید خود مردم رعایت کنند.

رئیس ستاد اربعین کشور با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری که مراسم اربعین باید به خود مردم محول شود گفت: تأکید ما نیز بر همین است و حرکت ما در عراق باید به‌گونه‌ای باشد در جهت افتخار دو کشور ایران و عراق.

وی با بیان اینکه قیمت ویزا قریب ۴۱ دلار است افزود: با توافقاتی که با بانک مرکزی شده ‌با دلار بازار تعادلی قریب ۷ هزار تومان به زائران داده می‌شود.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه در حال کاهش هزینه بیمه برای زائران هستیم که هزینه بیمه از سال پیش نیز کمتر شود گفت: تأکید بر این است که ستاد استانی در استان‌ها راه‌اندازی شود و از سیستم مرکزی فاصله بگیریم و تمام امورات استان در استان برنامه‌ریزی شود.

وی عنوان کرد: براساس توافقاتی که انجام شده است پلیس+۱۰ به همراه انجام امور گذرنامه همزمان‌ کارهای ویزا را نیز انجام دهد تا فرد معطل نشود.

دبیر شورای امنیت با بیان اینکه اگر تعامل خوبی با نیروهای عراقی نداشتیم تمام افرادی ‌که غیرمجاز به عراق رفته بودند حداقل ۶ ماه زندانی داشتند گفت: به‌دنبال این هستیم در عراق فعالیت‌های ماندگار انجام دهیم و هرسال به‌دنبال ساخت زیرساخت برای بناکردن موکب نباشیم.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید