حضور ثبت احوال در مرز برای احراز هویت زائران اربعین كه اسناد هویتی همراه ندارند

5/5

میزان نوشت: مدیرکل ثبت احوال خوزستان از استقرار پایگاه های این سازمان به منظور خدمت رسانی به زائران اربعین در 2 مرز استان خبر داد.

میزان نوشت: مدیرکل ثبت احوال خوزستان از استقرار پایگاه های این سازمان به منظور خدمت رسانی به زائران اربعین در 2 مرز استان خبر داد. بهنام مریدی گفت: احراز هویت برخی از زائران در موج بازگشت اربعین از مسئولیت‌های اصلی و دشوار ما است، اکنون برای سومین سال پیاپی است که سازمان ثبت احوال کشور در این پایانه مرزی مستقر شده و خدمات خود را که مهمترین آن احراز هویت افراد فاقد مدارک است، ارئه می‌کند. وی ادامه داد: بیشترین تمرکز ما روی بازگشت زائران است، چرا که مدارک شناسایی برخی از این افراد در سفر به عراق مفقود شده و وظیفه احراز هویت آن‌ها بر دوش سازمان ثبت احوال است. مدیرکل ثبت احوال خوزستان افزود: در سال گذشته حدود ۸۰ مورد مفقودی مدارک شناسایی و گذرنامه به سازمان ثبت احوال اعلام شد و برای آن‌ها مدارک هویتی صادر شده و آن‌ها توانستند به کشور بازگردند. وی گفت: اکنون این آمادگی را داریم که تا پایان مراسم اربعین و تا آخرین نفری که به کشور باز می‌گردد ارائه خدمت کنیم.

بهنام مریدی گفت: احراز هویت برخی از زائران در موج بازگشت اربعین از مسئولیت‌های اصلی و دشوار ما است، اکنون برای سومین سال پیاپی است که سازمان ثبت احوال کشور در این پایانه مرزی مستقر شده و خدمات خود را که مهمترین آن احراز هویت افراد فاقد مدارک است، ارئه می‌کند.

وی ادامه داد: بیشترین تمرکز ما روی بازگشت زائران است، چرا که مدارک شناسایی برخی از این افراد در سفر به عراق مفقود شده و وظیفه احراز هویت آن‌ها بر دوش سازمان ثبت احوال است.

مدیرکل ثبت احوال خوزستان افزود: در سال گذشته حدود ۸۰ مورد مفقودی مدارک شناسایی و گذرنامه به سازمان ثبت احوال اعلام شد و برای آن‌ها مدارک هویتی صادر شده و آن‌ها توانستند به کشور بازگردند.

وی گفت: اکنون این آمادگی را داریم که تا پایان مراسم اربعین و تا آخرین نفری که به کشور باز می‌گردد ارائه خدمت کنیم.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید