حرکت زائران اربعین حسینی در مسیر جاده سبایا

5/5

امسال به دلیل ازدحام بسیار زیاد مسیر اصلی جاده نجف کربلا و محدودیت در حرکت و ارائه خدمات در آن برخی زائران ایرانی این مسیر را برای سفر به کربلا انتخاب کردند و مردم روستاهای منطقه برای خدمت به زائران چندین موکب و استراحتگاه برپا کرده‌اند.

امسال به دلیل ازدحام بسیار زیاد مسیر اصلی جاده نجف کربلا و محدودیت در حرکت و ارائه خدمات در آن برخی زائران ایرانی این مسیر را برای سفر به کربلا انتخاب کردند و مردم روستاهای منطقه برای خدمت به زائران چندین موکب و استراحتگاه برپا کرده‌اند. به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، طریق العلماء یا طریق الفرات نام مسیر قدیمی زائران پیاده کوفه به کربلاست و از کنار رود فرات می‌گذرد. این مسیر در زمانی که زیارت حرم امام حسین(ع) و سفر به کربلا ممنوع شده بود، توسط علما انتخاب و مرسوم شد و برای همین به طریق العلماء شهرت دارد. به نظر می‌رسد دلیل انتخاب این مسیر پوشش نخلستانی و امکان پنهان شدن در شرایط تعقیب و گریز برای شیعیان بوده است. امسال به دلیل ازدحام بسیار زیاد مسیر اصلی جاده نجف کربلا و محدودیت در حرکت و ارائه خدمات در آن، برخی زائران ایرانی این مسیر را برای سفر به کربلا انتخاب کردند و مردم روستاهای منطقه برای خدمت به زائرین، چندین موکب و استراحتگاه برپا کرده‌اند. از نکات قابل اشاره جاده سیابا امنیت پایین آن به دلیل حرکت در جاده اصلی و عدم امکان رفت آمد در زمان تاریکی است. برخی معتقدند حرکت اصلی اسرای کربلا از این مسیر بوده است که علت نام گذاری آن به عنوان سبایا هم به همین دلیل است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، طریق العلماء یا طریق الفرات نام مسیر قدیمی زائران پیاده کوفه به کربلاست و از کنار رود فرات می‌گذرد.

این مسیر در زمانی که زیارت حرم امام حسین(ع) و سفر به کربلا ممنوع شده بود، توسط علما انتخاب و مرسوم شد و برای همین به طریق العلماء شهرت دارد.

به نظر می‌رسد دلیل انتخاب این مسیر پوشش نخلستانی و امکان پنهان شدن در شرایط تعقیب و گریز برای شیعیان بوده است.

امسال به دلیل ازدحام بسیار زیاد مسیر اصلی جاده نجف کربلا و محدودیت در حرکت و ارائه خدمات در آن، برخی زائران ایرانی این مسیر را برای سفر به کربلا انتخاب کردند و مردم روستاهای منطقه برای خدمت به زائرین، چندین موکب و استراحتگاه برپا کرده‌اند.

از نکات قابل اشاره جاده سیابا امنیت پایین آن به دلیل حرکت در جاده اصلی و عدم امکان رفت آمد در زمان تاریکی است.

برخی معتقدند حرکت اصلی اسرای کربلا از این مسیر بوده است که علت نام گذاری آن به عنوان سبایا هم به همین دلیل است.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید