جلوگیری از هر گونه فرقه گرایی و اختلافات مذهبی در اربعین

5/5

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت مازندران گفت : اربعین به هیچ قوم و مذهبی تعلق ندارد و یک گفتمان دینی و جهانی است و باید در اربعین از هرگونه فرقه گرایی و اختلافات مذهبی جلوگیری شود .

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت مازندران گفت : اربعین به هیچ قوم و مذهبی تعلق ندارد و یک گفتمان دینی و جهانی است و باید در اربعین از هرگونه فرقه گرایی و اختلافات مذهبی جلوگیری شود . حجت الاسلام و المسلمین یوسف یوسف پور روز سه شنبه ددر نخستین نشست کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین استان مازندران در سال 96 در ساری افزود : اربعین به اهل تشیع ، تسنن و یا به مسلمان و غیرمسلمان تعلق ندارد و باید همه نگرش ها در این رویداد جهانی پای کار بیایند . وی استفاده از ظرفیت های همه اعضای کمیته و دستگاه های دخیل دراربعین را از مهم ترین برنامه های این ستاد دانست و گفت که سال گذشته با وجود زحمات بی وقفه این دستگاه ها رضایت بخش نبوده است. نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت مازندران اظهار داشت : امسال برنامه ستاد اربعین مازندران در 27 ماموریت برنامه ریزی شده است که میان همه دستگاه ها تقسیم کار شود . یوسف پور ، اطلاع رسانی و آموزش زائران اربعین ، برگزاری همایش و نشست با نخبگان فرهنگی و چاپ و توزیع کتابچه های ‘راهنمای سفر’ و ‘آداب زیارت’ ، ‘برنامه روزانه’ و ‘ادعیه سفر’ را از بسته ها و برنامه های ستاد فرهنگی اربعین در سال جاری است . وی افزود : سال گذشته 9 موکب رسمی به زائران ابا عبدالله الحسین خدمات دادند و امسال به 18 موکب افزایش خواهد یافت . یوسف پور همچنین گفت : در اربعین 96 طرح ‘ زیارت نیابتی ‘ با تمایل بنیاد شهید برگزار خواهد شد و در آن هر زائر می تواند نماینده یک شهید در اربعین باشد . **نارضایتی از عملکرد دستگاه ها در اربعین سال گذشته نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت مازندران گفت که در اربعین سال گذشته با توجه به تقسیم بندی فعالیت اعضای اجرایی ستاد به 9 گروه ، بازخورد خوبی از آن به عمل نیامد و نتیجه رضایت بخشی نداشت . وی همچنین از حذف شورای راهبردی جوانان و کانون فرهنگی شاهد به علت فقدان کارایی مناسب خبر داد که سال گذشته پای ریزی شده بود . نماینده بعثه رهبری در حج و زیارت مازندران از تغییر شکل و برنامه ریزی برای گروه ‘ یاوران اربعین حسینی’ خبر داد . یوسف پور گفت : سال گذشته این تشکیلات در جهت راهنمایی زائران بود که فعالیت رضایت بخشی نشان نداد و باید در این تشکیلات تغییراتی حاصل شود . به گزارش ایرنا ، ثبت نام دوره جدید اعزام عتبات عالیات برای اعزام از 11 مرداد آغاز و تا پایان شهریور 96 بدون نیاز به پیش ثبت نام و قرعه کشی ادامه دارد . مشتاقان زیارت عتبات عالیات می توانند به دفاتر دارای مجوز سازمان حج و زیارت مراجعه کنند و نسبت به ثبت نام و اعزام در شهریور ماه سال جاری اقدام نمایند. استان مازندران دارای 220 دفتر زیارتی فعال در عرصه زیارتی تحت پوشش و نظارت حج وزیارت می باشد . پیش بینی می شود که امسال بیش از 50هزار زائر مازندرانی در اربعین برای زیارت بارگاه اباعبدالله الحسین (ع) به عراق اعزام شوند .

حجت الاسلام و المسلمین یوسف یوسف پور روز سه شنبه ددر نخستین نشست کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین استان مازندران در سال 96 در ساری افزود : اربعین به اهل تشیع ، تسنن و یا به مسلمان و غیرمسلمان تعلق ندارد و باید همه نگرش ها در این رویداد جهانی پای کار بیایند .
وی استفاده از ظرفیت های همه اعضای کمیته و دستگاه های دخیل دراربعین را از مهم ترین برنامه های این ستاد دانست و گفت که سال گذشته با وجود زحمات بی وقفه این دستگاه ها رضایت بخش نبوده است.
نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت مازندران اظهار داشت : امسال برنامه ستاد اربعین مازندران در 27 ماموریت برنامه ریزی شده است که میان همه دستگاه ها تقسیم کار شود .
یوسف پور ، اطلاع رسانی و آموزش زائران اربعین ، برگزاری همایش و نشست با نخبگان فرهنگی و چاپ و توزیع کتابچه های 'راهنمای سفر' و 'آداب زیارت' ، 'برنامه روزانه' و 'ادعیه سفر' را از بسته ها و برنامه های ستاد فرهنگی اربعین در سال جاری است .
وی افزود : سال گذشته 9 موکب رسمی به زائران ابا عبدالله الحسین خدمات دادند و امسال به 18 موکب افزایش خواهد یافت .
یوسف پور همچنین گفت : در اربعین 96 طرح ' زیارت نیابتی ' با تمایل بنیاد شهید برگزار خواهد شد و در آن هر زائر می تواند نماینده یک شهید در اربعین باشد .
**نارضایتی از عملکرد دستگاه ها در اربعین سال گذشته
نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت مازندران گفت که در اربعین سال گذشته با توجه به تقسیم بندی فعالیت اعضای اجرایی ستاد به 9 گروه ، بازخورد خوبی از آن به عمل نیامد و نتیجه رضایت بخشی نداشت .
وی همچنین از حذف شورای راهبردی جوانان و کانون فرهنگی شاهد به علت فقدان کارایی مناسب خبر داد که سال گذشته پای ریزی شده بود .
نماینده بعثه رهبری در حج و زیارت مازندران از تغییر شکل و برنامه ریزی برای گروه ' یاوران اربعین حسینی' خبر داد .
یوسف پور گفت : سال گذشته این تشکیلات در جهت راهنمایی زائران بود که فعالیت رضایت بخشی نشان نداد و باید در این تشکیلات تغییراتی حاصل شود .
به گزارش ایرنا ، ثبت نام دوره جدید اعزام عتبات عالیات برای اعزام از 11 مرداد آغاز و تا پایان شهریور 96 بدون نیاز به پیش ثبت نام و قرعه کشی ادامه دارد .
مشتاقان زیارت عتبات عالیات می توانند به دفاتر دارای مجوز سازمان حج و زیارت مراجعه کنند و نسبت به ثبت نام و اعزام در شهریور ماه سال جاری اقدام نمایند.
استان مازندران دارای 220 دفتر زیارتی فعال در عرصه زیارتی تحت پوشش و نظارت حج وزیارت می باشد .
پیش بینی می شود که امسال بیش از 50هزار زائر مازندرانی در اربعین برای زیارت بارگاه اباعبدالله الحسین (ع) به عراق اعزام شوند .

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید