جزئیات جدید پروازهای اربعین

نرخ ثابت بلیت ها مشخص شد
5/5

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از جزئیات جدید پروازهای اربعین، نرخ ثابت این پروازها در روزهای مشخص شده و غیره خبر داد و گفت: برخی شرکت‌های هواپیمایی برای انجام پروازهای اربعین از مبداء استان‌های دیگر مانند کرمانشاه و ایلام اعلام آمادگی کرده‌اند که در حال بررسی است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، با نزدیک‌تر شدن به روز اربعین و مراسم پیاده‌روی زائران که هرساله از نجف تا کربلا برگزار می‌شود، مساله حمل و نقل و جابه‌جایی مسافران از طرق مختلف داغ‌تر می‌شود. گرچه به گفته مسئولان صنعت هوایی کمتر ازپنج درصد مسافران از هواپیما برای شرکت در مراسم اربعین استفاده کرده و به عراق سفر می‌کنند اما هر ساله تدابیری برای آن در این زمینه اندیشیده می‌شود تا امکان سوءاستفاده از سودجویان گرفته شود.

مقصود اسعدی سامانی – دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی – در این باره به ایسنا گفت: پیش از این قیمت پروازهای تهران – نجف و سایر فرودگاه‌های ایران به نجف و بغداد مشخص و همه ایرلاین‌ها موظف‌ شدند در بازه زمانی ۲۰ تا ۳۰ مهر ماه امسال که پروازهای اربعین انجام می‌شود، بلیت‌های خود را بر اساس این نرخ‌ها بفروشند. بر اساس این اطلاعیه قیمت‌ بلیت هواپیما نیز مشخص و اعلام شد.

وی افزود: بر اساس آخرین هماهنگی‌های صورت گرفته با ایرلاین‌های داوطلب برای انجام پروازهای اربعین، تنها فرودگاه‌های تهران، مشهد و اصفهان پیش‌بینی شده که البته بیش از ۹۵ درصد این پروازها از فرودگاه‌های تهران و مشهد و بقیه از فروگاه اصفهان برنامه‌ریزی شده است اما با درخواست‌های جدید از سوی ایرلاین‌ها برای فروش و انجام پرواز از فرودگاه‌ها و استان‌های دیگر احتمال اضافه شدن آن‌ها نیز وجود دارد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ادامه داد: تعدادی از ایرلاین‌های داخلی اعلام آمادگی کرده‌اند که می‌توانند از فرودگاه‌های کرمانشاه و ایلام پروازهای اربعین را با نرخ ثابت در ایام مذکور انجام دهند. بنابراین پس از تایید از سوی سازمان هواپیمایی کشوری، آن‌ها نیز به فرودگاه‌های کنونی اضافه می‌شوند.

اسعدی سامانی در پاسخ به این سوال که با توجه به نزدیک بودن فرودگاه‌های ایلام و کرمانشاه به شهر نجف، امکان اعلام نرخ سومی کمتر از نرخ اعلام شده برای پروازهای اربعین با مبداء تهران وجود دارد؟ اظهار کرد: این اتفاق نخواهد افتاد و نرخ‌های ثابت اعلام شده است. در این فرودگاه‌ها از هواپیماهای ATR استفاده می‌شود و این نوع هواپیماها هزینه‌های بالایی دارند، بنابراین نرخ‌شان با قیمت بلیت پرواز تهران-نجف و تهران-بغداد فرقی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه تعداد مسافران هوایی اربعین، فرودگاه‌های پیش‌بینی شده و برنامه‌های پروازی از هم اکنون مشخص نیست، اعلام کرد: تا نزدیک شدن به ایام اربعین و بسته به استقبال مسافران از این پروازها برای رفتن به عراق و شرکت در مراسم اربعین، تعداد پروازها و حتی فرودگاه‌ها افزوده می‌شود. چرا که شرکت‌های هواپیمایی پروازهای فوق‌العاده خودشان را بر اساس نیاز مشتری با هماهنگی سازمان هواپیمایی کشوری برنامه‌ریزی می‌کنند و این سازمان نیز بر اساس برنامه پروازی شرکت مورد نظر و ناوگان در اختیار آن شرکت به ایرلاین متقاضی، اجازه پرواز فوق‌االعاده می‌دهد.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید