جزئیات بیمه زوار اربعین

اربعین
رئیس کمیته اربعین بیمه مرکزی گفت: سال گذشته تعهدات شرکت بیمه‌گر برای زوار اربعین، تا شعاع 50 کیلومتر از ‌مرز ایران و مرز عراق بود، امسال این شعاع به یکصد کیلومتر نسبت به مرز در هر 2 کشور افزایش پیدا کرده است.
5/5

علی‌اکبر ترکاشوند در گفت‌وگو با فارس، در مورد پوشش بیمه زائران اربعین و حق بیمه آنها اظهار داشت: سال گذشته حق بیمه زائران اربعین 18 هزار تومان بود که امسال در کمیته مرکزی اربعین در وزارت کشور و کمیته اعزام در سازمان حج و زیارت مذاکره شد که حق بیمه اربعین برای هر نفر 35 هزار تومان باشد، اما در عین حال تعهدات شرکت بیمه‌گر افزایش پیدا کند.

‌وی با بیان اینکه تعهدات شرکت بیمه‌گر امسال در 3 بسته اعلام شد، اضافه کرد: سال گذشته اغلب مردم درخواست خرید حداقل تعهدات شرکت بیمه‌گر را داشتند و شرکت بیمه سامان که پوشش بیمه اربعین سال گذشته را برعهده داشت، با ضریب خسارت 180 درصدی مواجه شد‌.

وی اظهار داشت: امسال در کمیته‌های اربعین مستقر در وزارت کشور و سازمان حج و زیارت، کمیته اعزام سازمان حج و زیارت، نمایندگان بیمه مرکزی، نمایندگان سازمان حج و زیارت و ستاد بازسازی عتبات حضور داشتند و شرح خدمات شرکت بیمه‌گر که امسال شرکت بیمه میهن است، در قالب 3 بسته تعریف شد.

وی گفت: در بسته اول حق بیمه هر نفر 35 هزار تومان و خدمات بیمه اربعین شامل پرداخت غرامت فوت به هر علت 70 میلیون تومان است، اگر فوت در اثر حادثه باشد 500 میلیون تومان پرداخت خسارت انجام می‌شود، پرداخت خسارت نقص عضو دائم و کلی و جزئی در حادثه 500 میلیون تومان، پرداخت هزینه جراحی، بستری و بیمارستانی 70 میلیون تومان و پرداخت هزینه پاراکلینیکی 7 میلیون تومان تعریف شده است.

ترکاشوند ادامه داد: بسته دوم خدمات شرکت بیمه‌گر این گونه است که حق بیمه دریافتی 45 هزار تومان، پرداخت غرامت فوت غیرحادثه 90 میلیون تومان، پرداخت فوت در حادثه 700 میلیون تومان، پرداخت نقص عضو 80 میلیون تومان، پرداخت خسارت پاراکلینیک 8 میلیون تومان خواهد بود.

رئیس کمیته اربعین بیمه مرکزی در مورد بسته سوم خدمات شرکت بیمه‌گر برای زائران اربعین گفت: در حق بیمه پرداختی 55 هزار تومانی، پرداخت خسارت فوت در غیر حادثه 110 میلیون تومان و پرداخت خسارت فوت بر اثر حادثه 900 میلیون تومان یعنی تا سقف دیه کامل خواهد بود. پرداخت خسارت نقص عضو 90 میلیون تومان، پرداخت هزینه پاراکلینیکی 9 میلیون تومان خواهد بود.

ترکاشوند افزود: سال گذشته تعهدات شرکت بیمه‌گر تا شعاع 50 کیلومتر از ‌مرز ایران و مرز عراق بود، امسال این شعاع به یکصد کیلومتر نسبت به مرز در هر دو کشور افزایش پیدا کرده است.

وی تأکید کرد: بسته‌های پیشنهادی در بیمه اربعین نهایی شده است، اما هنوز قرارداد با شرکت طرف قرارداد امضا نشده است‌.

وی اظهار داشت:‌ پیش‌بینی شده است اگر خدایی نکرده حادثه‌ای در حین برگزاری مراسم اربعین رخ داد، مصدومان در عراق با خودروهای عراقی به بیمارستان منتقل شوند و شرکت بیمه‌گر موظف است از دولت عراق بابت تصادف با خودرو خسارت بگیرد و به زیان‌ده بپردازد و هزینه دادگاهی با خود شرکت بیمه خواهد بود، همچنین آمبولانس و تیم‌های امدادگر از سوی دولت عراق اعزام می‌شوند و در این زمینه سازمان حج و زیارت و بیمه مرکزی بر نحوه ارائه خدمت شرکت بیمه‌گر نظارت می‌کنند.

ترکاشوند ادامه داد: تیم‌های بیمه‌گر درهتل‌ها، کنسولگری‌های نجف، کربلا، کاظمین، سامرا، محمودیه، امامزاده سیدمحمد، حله، کوت و مرزهای زمینی مستقر خواهند شد.

وی اظهار داشت: امسال شرکت بیمه گر موکب‌های اربعین را از نظر آتش‌سوزی و بیمه مسؤولیت تحت پوشش قرار می‌دهد.

به گفته ترکاشوند‌ زمان بیمه اربعین از 25 محرم تا 5 ربیع‌الاول خواهد بود.

وی اضافه کرد: شرکت‌های بیمه معمولا از پول‌های دریافتی از بیمه‌گران سرمایه‌گذاری می‌کنند و از عایدی سرمایه خسارت می‌پردازند، اما در بیمه اربعین چون زمان اندک است، چنین چیزی امکان ندارد و شرکت‌های بیمه‌ای فقط برای خدمات‌دهی به زوار وارد این عرصه می‌شوند.

وی بیان کرد: خدمات بیمه در مرزهای مهران، خسروی، شلمچه، چزابه و باشماق ارائه می‌شود، در ایران هم بیمارستان‌های مرزی تا شعاع صد کیلومتر طرف قرارداد هستند و در بیمارستان‌های خارج از شعاع صد کیلومتری هم اگر کسی بستری شود و هزینه‌های درمان را ارائه کند، خسارت پرداخت خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین در مرزهای هوایی نیز نمایندگان بیمه مستقر خواهند شد.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید