ثبت نام در سامانه سماح فعلا متوقف شد

هر چند قرار بود دوشنبه صبح، ثبت نام در سامانه سماح آغاز شود، اما به دلیل شرایط اعلامی از سوی عراق، ثبت نام به اطلاع بعدی موکول شد.
5/5

به گزارش ستاد راهنمای زائر، بعد از مدت‌ها انتظار مشتاقان زیارت اربعین، روز گذشته کمیته اعزام ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) اعلام کرد، ثبت نام در سامانه سماح برای اربعین ۱۴۰۰ با شرایط خاص از ساعت ۹ صبح دوشنبه پانزدهم شهریور ماه آغاز خواهد شد؛ در این خبر شرط نهایی ثبت نام منوط به اجازه کشور عراق اعلام شده بود.
ساعاتی بعد عراق موافقت خود را تنها با پذیرش ۳۰ هزار زائر ایرانی آن هم فقط از مرز‌های هوایی اعلام کرد. این در حالی است که ستاد مرکزی اربعین تنها دو دز واکسن و نداشتن بیماری زمینه‌ای را شرط ثبت نام کرده بود. هم چنین ارایه نتیجه آزمایش منفی PCR به مدت ۷۲ ساعت قبل از اعزام، در شروط اعلامی ایران و عراق مشترک است.
با اعلام این خبر، سردرگمی افرادی که قرار بود ثبت نام کنند بیشتر شد، تا اینکه سامانه سماح، صبح امروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد به دلیل شرایط اعلامی از سوی عراق، ثبت نام در این سامانه به زمان دیگری موکول می‌شود. متن کامل اطلاعیه به شرح زیر است:
به اطلاع مشتاقان زیارت اربعین حسینی می‌رساند با توجه به اخبار واصله در خصوص تصمیم دولت عراق مبنی بر تخصیص سهمیه سی هزار نفری برای جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در مراسم اربعین و صرفاً تعیین مرز هوایی برای اعزام و ضرورت لزوم آگاهی از جزییات و شرایط مدنظر کشور عراق و نحوه اعزام مشتاقان مقرر گردید که ثبت نام فعلا متوقف تا در خصوص تصمیم طرف عراقی در ستاد مرکزی اربعین بررسی و تصمیم گیری و اعلام گردد.
اطلاعات تکمیلی متعاقباً به استحضار مشتاقان زیارت اربعین حسینی خواهد رسید.
کمیته اعزام ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع)

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید