ثبت‌نام ۱۷ هزار زائر اربعین استان همدان در سامانه سماح

5/5

رئیس سازمان حج و زیارت استان همدان از ثبت‌نام ۱۷ هزار نفر از استان همدان در سامانه سماح برای حضور در پیاده‌روی اربعین خبر داد.

رئیس سازمان حج و زیارت استان همدان از ثبت‌نام ۱۷ هزار نفر از استان همدان در سامانه سماح برای حضور در پیاده‌روی اربعین خبر داد. محسن ساغرچی رئیس سازمان حج و زیارت استان همدان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، اظهار کرد: تعداد ثبت‌نام‌کنندگان در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه گذشته کاهش یافته است به طوریکه در سال گذشته ۲۶ هزار زائر برای پیاده‌روی اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت‌نام کرده بودند. وی به علت تأخیر در صدور روادید(ویزا) اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه ۹۹ درصد مراحل کار صدور ویزا توسط کشور عراق انجام می‌گرفت، تأخیر در صدور ویزا به علت تعلل سفارت عراق بود که به مدت ۵ روز صدور ویزا را متوقف کرد و همین عامل موجب شد بیش از ۱۰۰ هزار گذرنامه در سفارت عراق جمع شود. ساغرچی با بیان اینکه برخی از شهروندان که ویزا نگرفته‌اند در انتظار صدور ویزا در پایانه‌های مرزی هستند و یا به امید عبور از مرز بدون ویزا سفر می‌کنند، افزود: وزارت کشور هم اعلام کرده که اجازه خروج هیچ‌کس از مرز بدون داشتن گذرنامه و ویزا داده نمی‌شود. رئیس سازمان حج و زیارت استان همدان تأکید کرد: در پایانه‌های مرزی هم دیتای کنترلی تعبیه شده که اجازه ورود اشخاص به کشور عراق را بدون گذرنامه و روادید نمی‌دهد.

محسن ساغرچی رئیس سازمان حج و زیارت استان همدان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، اظهار کرد: تعداد ثبت‌نام‌کنندگان در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه گذشته کاهش یافته است به طوریکه در سال گذشته ۲۶ هزار زائر برای پیاده‌روی اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت‌نام کرده بودند.
وی به علت تأخیر در صدور روادید(ویزا) اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه ۹۹ درصد مراحل کار صدور ویزا توسط کشور عراق انجام می‌گرفت، تأخیر در صدور ویزا به علت تعلل سفارت عراق بود که به مدت ۵ روز صدور ویزا را متوقف کرد و همین عامل موجب شد بیش از ۱۰۰ هزار گذرنامه در سفارت عراق جمع شود.
ساغرچی با بیان اینکه برخی از شهروندان که ویزا نگرفته‌اند در انتظار صدور ویزا در پایانه‌های مرزی هستند و یا به امید عبور از مرز بدون ویزا سفر می‌کنند، افزود: وزارت کشور هم اعلام کرده که اجازه خروج هیچ‌کس از مرز بدون داشتن گذرنامه و ویزا داده نمی‌شود.
رئیس سازمان حج و زیارت استان همدان تأکید کرد: در پایانه‌های مرزی هم دیتای کنترلی تعبیه شده که اجازه ورود اشخاص به کشور عراق را بدون گذرنامه و روادید نمی‌دهد.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید